اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور عوامل برنامه‎ساز رادیو گلستان:

مردم و مسئولان شهرستان بندرگز رودرروی هم قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: با حضور عامل برنامه‎ساز رادیو گرگان مردم و مسئولان شهرستان بندرگز در قالب برنامه رودررو در یک گفت‎وگوی صمیمانه شرکت و به بررسی نقاط ضعف و قوت شهرستان پرداختند.

مردم و مسئولان شهرستان بندرگز رودرروی هم قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این نشست روز گذشته با استقبال خوب مردم به ویژه شهروندان بندرگزی و نوکنده‎ای با حضور قربانعلی بابایی فرماندار بندرگز، قربان عباسی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان جمعی از مسئولان شهرستان بندرگز و شهر نوکنده برگزار شد.

بررسی مشکلات مربوط به لایروبی و دیوارسازی رودخانه‎ها، مهار آب‎های سطحی و صدماتی که سیل‎های اواخر تابستان و اوایل پاییز به ساکنان این مناطق وارد ساخت، مشکلات مربوط به راه‎های روستایی و جاده‎های بین مزارع، مشکل مربوط به میدان اصلی شهر بندرگز، مشکلات مربوط بین کشاورزان و منابع طبیعی در حاشیه دریا، طرح و برنامه‎های ویژه ایام عید نوروز از جمله مواردی بود که در نشست امروز مطرح و توسط مسئولان پاسخ داده شد.

همچنین چگونگی جذب بیشتر گردشگران، مشکلات مربوط به آب شرب محله مزنگ که به تازگی به شهر نوکنده الحاق شده، قدیمی بودن بیمارستان بندرگز و لزوم تجهیز بیمارستان تازه تاسیس این شهر، مشکلات مربوط به مرغداری که در نزدیکی روستای گز شرقی مشکلات زیست‌محیطی ایجاد کرده، بررسی شرایط امنیتی و آسایش شهروندان و مسافران در آستانه فرارسیدن سال نو، رسیدگی به خواسته‎های ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‎های جوان بندر گزی، توجه بیشتر به برداشت بی‎رویه درختان جنگلی در جنوب شهرستان بندرگز از دیگر مواردی بود که در نشست امروز مطرح و توسط مسئولان پاسخ داده شد.

در بخشی از این نشست فرماندار بندرگز ضمن تمجید از رادیو گرگان به خاطر برگزاری این برنامه و تشکر از مردمی که در یک نشست صمیمی با مسئولان برای نقاط ضعف و قوت شهرستان در بخش‎های مختلف طرح و برنامه می‎دهند، خطاب به مدیران و مسئولان دستگاه‎های اجرایی گفت: برای رفع نواقصی که وجود دارد، سرعت عمل بیشتری داشته باشید و به خواسته‎های این مردم که انصافاً بهترین مردم دنیا هستند و بارها امتحان پس داده و انقلاب و نظام را سرافراز کرده‎اند، تلاش بیشتری داشته باشید و برای بهتر شدن زندگی‎های آنها کوشش کنید تا شرمنده امام (ره) و شهدا نباشیم.

قربانعلی بابایی اظهار داشت: بنده به عنوان فرماندار این شهر مشکلات مردم را شنیدم و در حد توان خودم سعی می‎کنم برای بهتر شدن وضعیت مردم تلاش کنم.

وی تصریح کرد: تسریع در تجهیز بیمارستان بندرگز، مدیریت و نظارت و هماهنگی بیشتر با اداره آب منطقه‎ای برای لایروبی رودخانه‎ها و دیوارچینی آنها و جلوگیری از تخریب جنگل به منظور کاهش صدمات مربوط به جاری شدن سیلاب، پیگیری ساخت و ساز میدان ورودی شهر که توسط شهرداری و اداره راه و شهرسازی در حال انجام است، بررسی مشکلات مربوط به کشاورزان و منابع طبیعی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی، بررسی مشکلات کارخانه جوجه‎کشی که به عقیده اهالی روستای گز شرقی مشکل زیست‌محیطی ایجاد کرده از اولویت‎های اصلی خواهد بود.

فرماندار بندرگز خاطرنشان کرد: هماهنگی‎های لازم برای زیباسازی و سالم‎سازی ساحل دریا به منظور اسکان مسافران نوروزی با همکاری شهرداری‎ها و ادارات مربوطه از جمله اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان انجام شده و انشاالله شهرستان بندرگز امسال هم پذیرای مهمانان زیادی از سراسر کشور خواهد بود.

شهردار بندرگز هم با اشاره به آغاز ساخت و ساز میدان غدیر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: برای ساخت این میدان 500 میلیون تومان هزینه شده که 200 میلیون تومان آن توسط شهرداری و 300 میلیون تومان اداره هم از راه و شهرسازی هزینه خواهد شد.

سیدمحمدجعفر حسینی اظهار داشت: المانی که در وسط میدان تعبیه می‎شود 22 متر به نشانه 22 بهمن ماه ارتفاع دارد و در پنج ضلع آن به نشانه، غدیر، شعار فرج امام زمان، بارگاه امام رضا (ع)، تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) و تصویر با برکت مقام معظم رهبری نقش بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: برابر آمار موجود ما در عید نوروز سال گذشته به طور متوسط شبی 4 هزار مهمان نوروزی را در سواحل بندرگز داشته‎ایم و در تلاش هستیم با ایجاد امکانات مناسب این آمار را در نوروز 1392 افزایش دهیم و این اتفاق مهم میسر نخواهد شد، مگر در سایه همکاری همه نهادها و دستگاه‎های دولتی و مردم که امیدواریم مثل همیشه کنار ما باشند.

انتهای پیام/2307/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول