اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان:

موانع ازدواج جوانان از میان برداشته شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: ازدواج در اسلام به عنوان سنتی الهی مطرح شده است و موانع ازدواج جوانان باید از میان برداشته شود.

موانع ازدواج جوانان از میان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی در مراسمی که با حضور شمار زیادی از مردم سمنان برگزار شد با مهم خواندن ازدواج به عنوان سنتی الهی اظهار داشت: ازدواج یک سنت موکد بوده و همواره مورد تأکید پیشوایان دین و رسول اکرم (ص) بوده است.

وی افزود: ازدواج سنتی است که اگر انسان این سنت را به پا دارد، به سوی کمال مطلق که خداوند مطلق است، رهنمون می‌شود.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان افزود: پیامبر گرامی اسلام سنت‌های فراوانی دارد؛ یکی از این سنت‌ها ازدواج است و ایشان فرموده‏اند که «من احیا سنتی فقد احیانی و من احیانی کان معی فی الجنه»؛ هرکس سنت مرا زنده کند مرا زنده کرده و هر کس مرا زنده کند با من در بهشت است.

وی اظهار داشت: ازدواج یکی از مسائل مهم، ‌نشانه خداوند و آیتی از آیات الهی است.

شاهچراغی ادامه داد: در زندگی زناشویی مرد و زن هر کدام به نوبه خود مسئولیت‌هایی برای بقا و دوام زندگی مشترکشان دارند؛ به این صورت که مرد امانت‌دار زن و فرزندش است و زن نیز باید مطیع و اطاعت‌پذیر همسرش باشد.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان افزود: اگر مرد خائن باشد و زن نیز از دستورات شرعی و آنجا که اطاعت‌پذیری از شوهر لازم است سرپیچی کند، زندگی دیگر قوام و دوام خود را از دست می‌دهد و کانون خانواده متلاشی می‌شود؛ پس هیچ‏کدام نباید عمداً حق دیگری را ضایع کنند.

پایگاه نماز جمعه پایگاه تعلیم و تعلم است

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: پایگاه نماز جمعه پایگاه تعلیم و تعلم و تقواست.

شاهچراغی بیان داشت: اسلام تقوا را بهترین لباس می‌داند و در واقع لباس تقوا لباسی است که هیچ‏گاه کهنه نمی‌شود و نیت دنیا و آخرت است.

وی افزود: هر فردی که از لباس تقوا عاری باشد، رسوای دنیا و آخرت است و می‌توان گفت فردی که تقوای مردمی ندارد تقوای خدایی نیز ندارد.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: تقوا، دشمن خطرناکی  نام شیطان دارد که در صدد است که لباس تقوا را از تن باتقوایان بیرون آورد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: راه نگهداری لباس تقوا پناه بردن به خداوند متعال است؛ چرا که خداوند بهترین حافظ و نگهدارنده است.

جهان به عدالت ‏نیاز دارد

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان عنوان کرد: عدالت و احسان دو عاملی است که ما انسان‌ها مأمور به انجام آن هستیم و ابتدا باید در خانواده عملی شود چرا که خانواده اساس جامعه است و اگر خانواده‌ها عدالت محور شوند جامعه عدالت‏محور می‌شود.

شاهچراغی افزود: ما منتظر روزی هستیم که جهان عدالت‏محور شود و آن روز نیز روز ظهور حضرت مهدی است.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول