اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

5 هزار نوعروس کمک هزینه ازدواج گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 5 هزار نفر از دختران در آستانه ازدواج کمک هزینه تامین جهیزیه دریافت کردند.

5 هزار نوعروس کمک هزینه ازدواج گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهران شریف پور پیش ازظهر امروز در نشست شورای معاونین این اداره‌کل اظهار داشت: به هر نوعروس مبلغ 10 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض در قالب کمک هزینه تامین جهیزیه اعطا شد.

وی با بیان اینکه به پسران در شرف ازدواج نیز 2 میلیون ریال هدیه ازدواج اختصاص یافت، یادآور شد: زوج‌های جوان به مدت سه روز در کلاس‌های مشاوره کمیته امداد نیز شرکت می‌کنند.

شریف‌پور از اجرای طرح معافیت از سربازی برای یک هزار و 500 سرباز خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 500 نفر از پسران خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان برای معافیت از خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری افزود: در ده ماهه امسال همچنین 140  نفر مشمول دریافت تعرفه بخشش اضافه خدمت شده‌اند.

وی توانمند سازی خانواده‌ها را از اهداف اجرایی این طرح برشمرد و ادامه داد: جوانان زیر پوشش کمیته امداد پس از دریافت معافیت از خدمت سربازی با بهره‌مندی از تسهیلات خودکفایی و اشتغالزایی این نهاد به خانواده‌ای توانمند مبدل و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

شریف‌پور در ادامه همچنین بهره‌مندی 8 هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: 2 هزار دانشجو هم برای ادامه تحصیل خود خدمات تحصیلی کمیته امداد را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سرانه کمک‌های مردمی این استان سال گذشته در جشن نیکوکاری رتبه‌ دهم را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به تعداد خانوارهای زیرپوشش خدمات این نهاد، گفت: در حال حاضر افزون بر 21 هزار خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد این استان هستند.

انتهای پیام/68001/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول