اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امامعلی حبیبی سریع‌ترین کشتی‌گیر جهان:

سابقه نداشت کشتی‌گیران ایرانی توسط روس‌ها خاک شوند

خبرگزاری فارس: سریع‌ترین کشتی‌گیر جهان تاکید کرد: تاکنون سابقه نداشته است که کشتی‌گیران روس، ورزشکاران کشتی‌گیر ایرانی را خاک کنند.

سابقه نداشت کشتی‌گیران ایرانی توسط روس‌ها خاک شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امامعلی حبیبی صبح امروز در جمع پیشکسوتان کشتی مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه کشتی‌گیران مازندران قابلیت فراوانی در میدان‌های وزشی از خود به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: سؤال اینجاست که وزارت تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی حق مطلب را در حق کشتی مازندران ادا نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه در میدان‌های ملی همیشه به نام تیم مازندران شرکت می‌کردم، خاطر نشان کرد: همیشه هم مشمول محبت مردم بودم.

حبیبی با اشاره به اینکه مردم ما حق‌شناس هستند، یادآور شد: از قهرمانان کشتی کشور نیز تقاضا دارم وقتی یک مدال گرفتند، فخرفروشی نکنند و با برنامه به تمرین بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه معمولاً کشتی‌گیران از خانواده کم‌بضاعت هستند، اضافه کرد: برای رفع مشکلات خانواده کشتی به بودجه و اعتبار نیاز داریم.

قهرمان کشتی جهان در سال‌های نه چندان دور در عین حال گفت: پول برای کشتی است ولی توجه نیست.

وی پیشنهاد داد شهرداری‌ها یک درصد از بودجه خود را برای ورزش کشتی و سازمان بیمه تامین اجتماعی نیز یک درصد از بودجه خود را به این امر اختصاص دهند.

حبیبی به باخت کشتی‌گیران فرنگی‌کار ایران مقابل روسیه اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از کشتی‌گیران مطرح کشور در مسابقات جهانی شرکت نکردند که این مسایل باید بررسی شود.

این کشتی‌گیر به‌نام کشور و جهان اضافه کرد: کشتی‌گیران به خاطر مردم وارد میدان می‌شوند، با وضو روی تشک می‌روند و دل به خدا می‌بندند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سابقه نداشته است که کشتی‌گیران روس، ورزشکاران کشتی‌گیر ایرانی را خاک کنند، خاطر نشان کرد: با ورود کشتی‌گیران ایرانی در سال‌های دور، کشتی‌گیران دنیا می‌گفتند که برق سه فاز ما را می‌گیرد.

حبیبی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری انجمن پیشکسوتان کشتی ساری خواستار تشکیل این انجمن در سطوح استانی شد.

به گزارش فارس، در این مراسم لوح سپاس انجمن پیشکسوتان کشتی ساری به پاس زحمات کشتی‌گیر شهید عبوری به پدر سه شهیدان عبوری اهدا شد.

در این مراسم کشتی‌گیران قدیمی مازندران با امامعلی حبیبی عکس یادگاری گرفتند.

امام‌علی حبیبی (متولد 5 خرداد 1310 شهرستان بابل، استان مازندران)،کشتی‌گیر ایرانی است. در کودکی به شهر قائمشهر آمد. او دوران خدمت سربازی را در تیپ گرگان گذراند و اولین کشتی‌هایش را در لشگر گرگان شروع کرد.

امامعلی حبیبی، کشتی‌گیر اسطوره مازندرانی، ملقب به "ببر مازندران" است. وی در حالیکه بیمار بود، موفق به کسب مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی 1956 در وزن 67 کیلوگرم شد. او در دوران حضورش در عرصه جهانی معروف به سریع‌ترین کشتی‌گیر جهان بود و معروف است که در مسابقه‌های جهانی تهران موفق شد دو تن از بزرگان کشتی جهان واختانگ بالاوادزه از شوروی و اسماعیل اوغان از ترکیه را در کمتر از سه دقیقه ضربه ‌فنی کند.

از سال 1389 (2010 میلادی) در مازندران یک جام معتبر بین‌المللی به نام او و دیگر قهرمان کشتی ایران عبدالله موحد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2296/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول