اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمد طلایی در حاشیه سفر به مازندران:

سطح رقابت‌های کشتی کاهش پیدا کرده است / مربیان سازنده کشتی حمایت نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت: سطح رقابت‌های کشتی نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای دنیا کاهش پیدا کرده است چرا که مربیان سازنده کشتی به خوبی حمایت نمی‌شوند.

سطح رقابت‌های کشتی کاهش پیدا کرده است / مربیان سازنده کشتی حمایت نمی‌شوند

محمد طلایی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی فارس در آمل از چگونگی تمرینات تیم ملی کشتی آزاد برای رویارویی با حریفان قدرتمند در جام جهانی 2013 تهران، شرایط کمی و کیفی رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان مازندران، رواج بداخلاقی در رشته پهلوانی کشتی، حواشی فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور و حذف این رشته ورزشی از رقابت‌های المپیک صحبت کرد.

این مربی جوان تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در ابتدا با اشاره به حضورش در آمل برای نظارت کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان مازندران عنوان کرد: کادر فنی تیم ملی برنامه دراز مدتی برای شناسایی و ساماندهی کشتی‌گیران دارد چرا که معتقد هستیم در استان‌ها استعدادهای زیاد و چهره‌های شاخصی وجود دارند که نیاز به شناسایی دارند.

وی افزود: امکان دارد این چهره‌های پنهان در استان‌ها از چشم به چشم نیایند که به همین منظور افراد خبره از کمیته فنی برای نظارت این مسابقات به استان‌های مختلف کشور اعزام شدند تا این استعدادها را کشف کرده و برای پشتوانه‌سازی تیم ملی به کار بگیرند.

طلایی با اعلام این‌که در مجموع سطح رقابت‌های کشتی چه در دنیا و چه در ایران کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: سطح مسابقات کشتی در مجموع افت محسوسی داشته است تا حدودی که الان مشاهده می‌کنیم حتی زمزمه حذف آن از رقابت‌های المپیک 2020 از سوی مسئولان ارشد کمیته بین‌المللی المپیک مطرح می‌شود و برای این قضیه نیز به مشکلات مالی برخورد کردند.

وی ادامه داد: زمانی که مربیان سازنده وقت تمرین با کشتی‌گیران را ندارند مشکلات بیشتر می‌شود و از آن سو نیز حمایت‌ها کمتر می‌شود.

طلایی با اعلام این‌که اگر می‌خواهیم پشتوانه‌سازی کنیم باید مربیان سازنده حمایت شوند و تشویق بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: در این صورت این رشته ورزشی و پهلوانی به روزهای اوج خود باز می‌گردد.

وی در مورد آمادگی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی کشتی 2013 تهران یادآور شد: عصر امروز چهارشنبه وزن‌کشی در وزن‌های مختلف انجام می‌شود و ما تا آنجا که در توان داشتیم کشتی‌گیران را به شرایط جسمانی و روانی لازم رساندیم.

این قهرمان سال‌های گذشته کشتی ایران عنوان کرد: شرایط روحی، روانی و تاکتیکی خوبی در تیم حاکم است و شناخت کافی نیز از حریفان خود از دیگر کشورها در وزن‌های مختلف داریم و امیدواریم با پیاده‌سازی اطلاعات خود بتوانیم از عنوان ارزشمند گذشته دفاع کنیم.

وی با اعلام این‌که کشتی‌گیران و مربیان باتجربه‌ای نیز در این مسابقات شرکت دارند، گفت: مازندرانی‌ها همیشه خوب کشتی‌ می‌گیرند و آن را درک می‌کنند.

قانون لیگ برتر کشتی برای هیچ کس مجزا نباشد

طلایی در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد وجود بداخلاقی‌ها ورزش‌هایی نظیر فوتبال که به این ورزش پهلوانی نیز سرایت کرده است که نمونه بارز آن در فینال لیگ برتر کشتی آزاد باعث رنجش خاطر پیشکسوتان و مردم کشتی‌دوست شد، اظهار داشت: سازمان لیگ آن گونه که انتظار می‌رفت در این مسابقات عمل نکرد.

وی یادآور شد: در طول دو سال گذشته که از نزدیک شاهد این رقابت‌ها بودیم باید یک سری از قانون‌هایی اجرایی شود که همگان به آن پایبند بوده و این قانون برای هیچ کس مجزا نباشد و استثنا هم قایل نشویم.

داور نمی‌تواند حق اعتراض را از مربی بگیرد

طلایی با اعلام این‌که کشتی ورزشی پهلوانی است که نام اهل‌بیت (ع) در آن موج می‌زند، ادامه داد: ایراد اصلی را می‌توان به نحوه برگزاری لیگ گرفت، وقتی مربی حق اعتراض دارد و داور این حق را از او سلب می‌کند مشکلات از همین جا آغاز می‌شود.

به گفته مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، باید همه قانون را بدانند و به آن عمل کنند تا شاهد بداخلاقی‌هایی در ورزش کشتی نباشیم.

مسئولان کشتی از حق این ورزش در دنیا دفاع کنند

وی با اشاره به حذف کشتی از رقابت‌های المپیک 2020 از سوی مسئولان ارشد کمیته بین‌المللی المپیک، این حرکت را ناخوشایند دانست و گفت: مسئولان کشورهای صاحب کشتی باید از این ورزش در دنیا به بهترین شکل دفاع کنند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران اسلامی این حرکت کمیته بین‌المللی المپیک را سیاستی و تجارتی برشمرد و عنوان کرد: آن‌ها معتقد هستند کشتی برای‌‌ آن‌ها درآمدی ندارد و به فکر حمایت رشته‌هایی هستند که برایشان درآمدزایی کند.

طلایی با تأکید بر این‌که شعار المپیک ‌«مبارزه جوانمردانه به دور از وابستگی‌های سیاسی» است ولی مسئولان جهانی خلاف آن وارد عمل می‌شوند، گفت: حذف کشتی از المپیک به خاطر مسائل ورزشی نیست.

=================

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

=================

انتهای پیام/86012/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول