اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت و نجات دریایی سازمان بنادر تشریح کرد

قانون جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از فعالیت‌ کشتی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی قانون جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از فعالیت‌ کشتی‌ها موسوم به قانون 898 را تشریح کرد.

قانون جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از فعالیت‌ کشتی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا قادری ظهر امروز در همایش تخصصی قانون حفاظت از دریاها در مقابل آلودگی‌های نفتی که در سال اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: قانون مذکور در راستای یک سری کنوانسیون‌هایی است که ایران به آن پیوسته است.

وی افزود: این کنوانسیون‌ها در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر به جهت اینکه منطقه ویژه دریایی شناخته می‌شوند حساسیت بسزایی دارد.

مدیرکل حفاظت و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در ایران که محدوده زیادی از خلیج فارس و دریای عمان را فرا می‌گیرد امکان آلودگی دریایی و خسارت به منابع دریایی بسیار زیاد است.

قادری گفت: در نتیجه، اجرای این کنوانسیون‌ها برای بخش‌های دریایی یک کشور و مردمی که در کنار سواحل زندگی می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

وی بیان داشت: اجرای این قانون باید توسط تمام نهادهای مرجع نظامی، انتظامی، سازمان بنادر، محیط زیست و شیلات و صنایع مختلفی که از دریا استفاده می‌کنند، اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین باید در مورد کشتی‌هایی که از دیگر کشورها وارد آب‌های کشور ما می‌شوند این قانون را اعمال کنیم.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول