اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین تجربه حضور در جام‌های جهانی

کشتی‌گیر قمی همراه با تیم ملی نایب قهرمان جهان شد‌

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: ‌هادی علیزاده پورنیا برای دومین بار در مسابقات جهانی حضور یافت و با تیم ملی به مقام نایب قهرمانی جهان رسید.

کشتی‌گیر قمی همراه با تیم ملی نایب قهرمان جهان شد‌

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: بعد از موفقیت‌های ارزنده‌ای که ‌هادی علیزاده پورنیا جوان ارزنده کشتی فرنگی قم در مسابقات قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشتی فرنگی آسیا کسب کرد و در جام جهانی سال قبل و همچنین چند رویداد جهانی، آسیایی و بین‌المللی دیگر کسب افتخار کرد، این بار همراه تیم ملی به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی رسید.

وی ادامه داد: موفقیت این جوان آینده دار کشتی قم برای مسئولان و مردم قم آنقدر ارزشمند است که این موفقیت سبب شد تا علیزاده پورنیا به عنوان موفق‌ترین کشتی‌گیر و پرافتخارترین ورزشکار قمی در یک سال اخیر لقب بگیرد.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: پس از قهرمانی در رقابت‌های کشتی فرنگی مردان بزرگسال آسیا در شهر گومی کره جنوبی، قهرمانی دانشجویان جهان، دو مدال برنز بین‌المللی اوکراین و قزاقستان و قهرمانی جام جهانی 2012 در روسیه، این بار علیزاده به همراه سایر فرنگی‌کاران کشورمان نایب قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد.

وی اضافه کرد: هادی علیزاده پورنیا یکی از دو فرنگی‌کار وزن 74 کیلوگرم بود در این مسابقات مقتدرانه عمل کرد.

حلوایی با اشاره به نایب قهرمانی کسب شده توسط اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در این دوره از رقابت‌های جام جهانی عنوان کرد: تیم ملی کشتی فرنگی بعد از سه قهرمانی به این عنوان دست یافت و به هر حال با توجه به اینکه حریف ما در فینال تیم روسیه بود و آنها از اینکه در دوره قبل در کشورشان جام را به ایران واگذار کرده بودند، زخم خورده بودند این اتفاق را تلافی کردند.

وی یادآور شد: رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2013 در حالی به کار خود پایان داد که ‌‌هادی علیزاده پورنیا از جوانان بسیار خوب و خوش آتیه کشتی فرنگی قم، در وزن 74 کیلوگرم در کنار فرشاد علیزاده در این رقابت‌ها حضور داشت.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با فرنگی‌کار قمی خود بعد از روسیه به مقام نایب قهرمانی جام جهانی دست یافت، ضمن اینکه تیم‌های ملی ترکیه و ارمنستان نیز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند.

انتهای پیام/78002/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول