اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی - 27

سفیدیان: رعایت حجاب، زنان را از گزند حوادث مصون می‌دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان گفت: رعایت حجاب و عفاف، زنان را از گزند حوادث و هرگونه پلیدی مصون می‌دارد.

سفیدیان: رعایت حجاب، زنان را از گزند حوادث مصون می‌دارد

مرضیه سفیدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان در آستانه برگزاری نخستین یادواره شهدای زن استان سمنان اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره‌ شهدای زن، تبیین و شناخت شخصیت زنان شهید استان، تجدید خاطره و آرمان‌های شهدای گرانقدر و انتقال این الگوها به نسل جوان است.

وی ادامه داد: این یادواره گامی در جهت شناخت بهتر این شهدا به عنوان نقش مادر و همسر در خانواده و بسیار حائز اهمیت است.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: جوانان باید نسبت به انقلاب و نظام و توطئه‌های دشمنان علیه نظام آگاهی یابند و بدانند، دشمنان هیچ‏گاه دست از کینه‌ و دشمنی خود برنمی‌دارند.

از شهدای زن کمتر یاد می‌شود

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان در خصوص دو شهید زن دامغانی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاصل ریخته شدن خون‌های بی‏گناه مردان و زنان این مرز و بوم است که از جمله آن می‌توان به شهید «زهرا کردی» اشاره کرد که از جمله شهدایی است که در یکی از خیابان‌های تهران به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

سفیدیان افزود: شهید «بتول صفدری» و فرزندش نیز که به عنوان مهمان در منزل بستگانش بوده که منافقان با حمله به منزل آنها را بدون هیچ گناهی و جرمی به شهادت رساندند.

وی گفت: با توجه به این‏که از شهدای زن کمتر یاد می‌شود، این یادواره با هدف روشن کردن رشادت‌ها و معرفت‌های شهدای زن برگزار شده است.

سفیدیان تصریح کرد: با شرکت در این مراسم معنوی باید بتوانیم، گام‌های بلندی در راستای اهداف این بانوان بزرگ برداریم.

رعایت حجاب و عفاف، زنان را از گزند حوادث مصون می‌دارد

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان گفت: نسل جوان باید با الگوپذیری از این شهدا و شهید ناهید فاتحی‏کرجو، شهید شاخص سال 91 سعی در تحقق آرمان‌های این فرهیختگان داشته باشند و حجاب و عفت زن مسلمان یکی از مهم‌ترین و مؤثر‌ترین رکنی است که باید حفظ شود.

وی تأکید کرد: باید به نسل جوان به ویژه بانوان این پیام داده شود که پیام خون شهدا همان حفظ عفت و حیا در بانوان است که باید ما بسیجیان آن را نهادینه کنیم.

سفیدیان حجاب را همچون دری در صدف خواند و افزود: رعایت حجاب و عفاف، زنان را از گزند حوادث و هرگونه پلیدی مصون می‌دارد و نباید اجازه دهیم که حجاب، این سپر مستحکم را از زنان مسلمان بگیرند و با حجاب و حیا خود مثل همیشه نقش شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان یادآور شد: همان‏طور که می‌دانیم، زنان در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در حمایت و تشویق همسران خود و ایفای نقش پدری و مادر در منزل و کمک‌های پشت جبهه حضور داشته‌اند.  

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، فردا در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول