اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد پلدختر:

حجاب و عفت از ضروریات دینی و اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر گفت: حجاب اسلامی و عفت از ضروریات دینی و اجتماعی است.

حجاب و عفت از ضروریات دینی و اجتماعی است

غلامرضا محمودی ظهر امروز در مراسم برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در اداره ارشاد پلدختر گفت: یکی از عوامل مؤثر که علاوه بر جنبه‌های اخروی آن به عنوان حق‌الناس نیز در قرآن به آن اشاره شده، مسئله حجاب است که واژه آن هفت بار در قرآن آمده است.

وی به تاریخچه حجاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با بی‌حیایی و بی‌عفتی دوران پهلوی که به اوج خود رسیده بود، مبارزه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر گفت: بر همین اساس باید هم اکنون از خرده فرهنگ‌های بیگانه که به مانند یک ویروس عمل می‌کند، پرهیز کرد.

 

وی با بیان اینکه باید فرزندانمان را از دوران کودکی با مبانی دین آشنا کنیم، افزود: مهمترین نقش را اول خانواده بعد آموزش و پرورش در این زمینه دارند که اساس شکل‌گیری شخصیتی و هویتی فرد را می‌سازند.

وی افزود: بسیاری از جامعه شناسان، حجاب زن را مقتضای طبیعی جامعه بشری معرفی کرده‌اند.

در ادامه معاون حوزه علمیه امام رضا(ع) پلدختر به پوشش منهای عفت و حیا همان پوشیدگی برهنه را به دنبال دارد، اشاره کرد و گفت: شهید مطهری در تبیین این پدیده همچنین می‌گوید، حرکات انسان گاهی زبان‌دار است، گاهی وضع لباس و راه رفتن و سخن گفتن زن معنادار است و به زبان بی زبانی می‌گوید که دلت را به من بده و در آرزوی من باش و مرا تعقیب کن.

حجت الاسلام احسانی افزود: امام خمینی(ره) با تشکیل حکومت اسلامی خواست عفت و حیاء در جامعه زنده شود و با مظاهر فساد و بی حیایی مبارزه کند.

وی گفت: حجاب اسلامی و عفت از ضروریات دینی و اجتماعی است و حفظ آن تأمین کننده امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی می‌شود.

حجت الاسلام احسانی تأکید کرد: در برهه کنونی و با توجه به هجمه همه جانبه دشمن، هشدار سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب را در مورد تهاجم فرهنگی بهتر و بیشتر درک می‌کنیم.

در ادامه این جلسه نخبگان حاضر در جلسه به پرسش‌هایی در مورد حجاب و عفاف پرداختند و جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت.

انتهای پیام/2304/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول