اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی لنده:

همایش عفاف و حجاب در لنده برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی لنده گفت: پنجشنبه سوم اسفند 91 همایش عفاف و حجاب با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار در سالن خدیجه کبری شهر لنده برگزار می‌‌شود.

همایش عفاف و حجاب در لنده برگزار می‌شود

سید غفار فروزنده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده اهمیت عفاف و حجاب در جامعه را یادآور شد و اظهار کرد: حجاب در اسلام به معنای حفظ حرمت و کرامت زن، جلوگیری از دامنه فساد اجتماع، پوشش زن در برابر مرد بیگانه است.

وی افزود: یکی از پردامنه‌ترین موضوعاتی که در دنیای امروز راجع به زن و حیات اجتماعی او مطرح بوده، موضوع حجاب زنان می‌باشد که بحث‌های موافق و مخالف بسیاری را در جوامع غرب و شرق برانگیخته است.

بخشدار مرکزی لنده با بیان اینکه مسئله پوشش و حفظ عفت، خاص دنیای اسلام و حتی ادیان دیگر نیست، گفت: بر اساس زمینه فطری، حتی جوامع اولیه و به دور از تمدن و مذهب هم آن را مورد توجه قرار داده‌اند.

فروزنده تصریح کرد: مسئله پوشش و عفاف در همه جوامع و ملل به صورت‌های گوناگون کم و بیش وجود داشته، اما با آمدن اسلام این مسئله به عنوان یک حکم تکلیفی و ضروری برای زنان تعیین شده است.

وی افزود: پوشش در فرهنگ اسلامی همان آرامش روانی فرد و جامعه، استحکام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع از آسیب‌های اجتماعی و با ارزش بودن و محترم شمردن زن می‌باشد.

بخشدار مرکزی لنده به لزوم رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: پنجشنبه سوم اسفند 91 همایش عفاف و حجاب با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار در سالن خدیجه کبری شهر لنده برگزار می‌‌شود.

فروزنده با بیان اینکه همایش‌ها در جهت ارائه راهکار مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌باشد، افزود: وجود صمیمیت در کارها، هماهنگی کار فرهنگی با کار اجرایی، حذف نگاه ابزاری به زن و ارائه الگوهای حجاب و عفاف در کنار آموزش، می‌تواند به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه کمک کند.

انتهای پیام/82013/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول