اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

لباس محلی لری نوعی حجاب کامل است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لباس محلی لری نوعی حجاب کامل است.

لباس محلی لری نوعی حجاب کامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی استاندار، مدیرکل ثبت و احوال، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل ارشاد اسلامی، فرمانداران شهرستان‌ها و دیگر دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

غلامعلی رضوانی در این نشست اظهار کرد: با توجه به گزارشات و آمار موجود کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ طلاق جزء پنج استان است که کمترین آمار طلاق را دارد و ازدواج آن به نسبت جمعیت بالا بوده از این رو طلاق مقدار کم و ناچیز آن هم زیاد است و متولیان فرهنگی باید این آمار را به کمترین برسانند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی از قبیل بدحجابی در این استان را به نسبت دیگر استان‌ها بهتر عنوان کرد و گفت: لباس‌های محلی در این استان خود نوعی حجاب کامل بوده و اگر تهدیدهایی وجود دارد و جامعه ما را به سمتی می‌کشاند و جایگاه کنونی را به تنزل سوق می‌دهند باید توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان مورد توجه ویژه مسئولان امر باشد.

رضوانی ادامه داد: تذکرات و تابلوهای قابل توجه به منظور رعایت حجاب و عفاف در برخی از ورودی‌های شهرها و شهرستان‌ها نصب نشده و توجه به دینداری و ولایت‌مداری باید مد نظر قرار گرفته شود تا از میزان معضلات و مشکلات کاسته شود.

وی هدف از تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی را جلوگیری از ترویج ناهنجاری‌ها و جرائم آشکار بیان کرد و گفت: بی‌حجابی یا بدحجابی از جرائم آشکار بوده که قانون برای آن تدوین و شامل مجازات است از این رو متولیان امر در این خصوص اقدامات لازم را اعمال و اجرا کنند.

رضوانی به نحوه نظارت بر تالارهای جشن‌ها و عروسی‌ها اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی موظف به نظارت قاطع و قانونی بر سالن‌ها و تالارهای بوده و به صورت ویژه این اماکن باید رصد شود فرمانداران توجه به این امر مهم داشته باشند و هماهنگی‌های لازم در این خصوص را اعمال و اجرا کنند.

این مسئول ابراز داشت: در صورت بروز مشکل و معضل در سطح جامعه نباید توجه‌ای به ایل و طوایف خاصی شود و چشمان خود را ببندیم و اجازه رشد و رواج معضلات و جرائم آشکار را دهیم.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ایران اسلامی الگوی مناسبی برای جهانیان بوده و دشمنان خواسته و ناخواسته به این موضوع اعتراف کرده‌اند و به برکت شرع مقدس اسلام و آموزه‌های اسلام ناب تمامی هجمه‌ها و فشارها در حوزه فرهنگی و جنگ نرم  تاکنون کارساز نبوده است.

رضوانی اذعان کرد: دشمنان نظام با وجود فراوانی و پیچیده بودن میلیون‌ها سایت و وبلاگ در فضاهای مجازی مامور به ترویج فساد، فحشا، منکرات و ...در سطح جامعه بوده که مسئولان و متولیان امر فرهنگی باید وظایف خود را به نحو احسن برای مقابله با این معضلات انجام دهند.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول