اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

با کارشناسی معیوب مردم را آواره نکنیم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر فردی را بدون دادن اطلاعات صحیح وارد مسیری کنیم که به دردسر بیفتد، نه تنها از ما راضی نیست، بلکه ما را نفرین خواهد کرد، گفت: نباید با کارشناسی معیوب مردم را آواره کنیم.

با کارشناسی معیوب مردم را آواره نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری بعد از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد بعد از ارائه گزارشی از سوی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از برخی طرح‌های صنعتی اشتغال‌زا در این استان اظهار داشت: تصویب طرح، موافقت و امضای مدیران در حالی که نه اشتغالی ایجاد شود و نه تولیدی، هیچ سودی به حال مردم ندارد و مدیران نباید به این اقدامات خود افتخار کنند.

وی با تأکید بر عملیاتی کردن واقعی شعار حمایت از تولید و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: متأسفانه دو کلمه «نه» و «نمی‌شود» در ادارات کهگیلویه و بویراحمد خریداری ندارد و آقایان مدیر فکر می‌کنند، رضایت ارباب‌رجوع یعنی اینکه بگوییم «بله» و بدون کار کارشناسی و استدلال علمی و منطقی با تقاضاها و اجرای طرح‌های مختلف موافقت کنیم در حالی که چنین نیست.

*رضایت ارباب‌رجوع تنها گفتن کلمه "بله" نیست

صابری ادامه داد: نباید فقط یک برگه دست مردم و سرمایه‌گذار داد که خندان از درب اتاق مدیر بیرون برود، بلکه باید طبق واقعیت‌ها و کار علمی و کارشناسی موجبات احداث کارخانجات نیمه تمام و اقساط معوق نشویم.

وی تصریح کرد: نباید با کار غیرعلمی و درنظر نگرفتن واقعیات، مردم را آواره کنیم.

 

نماینده عالی دولت دهم در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: رضایت ارباب‌رجوع تنها گفتن «بله» نیست، چراکه اگر متقاضیانی را بدون دادن اطلاعات و مشاوره صحیح وارد مسیری کنیم و او را به دردسر بیندازیم، نه تنها از ما راضی نیست، بلکه ما را نفرین خواهد کرد.

به گزارش فارس از یاسوج، تعداد 18 طرح صنعتی در این نشست برای تصویب نهایی ارائه شد که استاندار با بیان سؤالاتی تخصصی و کارشناسی سعی در توجیه و اقناع مدیران به غیرکارشناسی بودن این طرح‌ها داشت.

صابری عنوان کرد: جای این سؤالات در این نشست نیست، اما اگر این طرح‌ها به صورت کارشناسی شده و علمی آماده می‌شدند من نیز این سؤالات را نمی‌پرسیدم، اما واقعیت آن است که کار علمی و اصولی انجام ندادید.

* هیچ طرح کارشناسی نشده‌ای به تولید و اشتغال منجر نمی‌شود

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران در اتاق‌های خود می‌نشینند و می‌گویند استاندار با این طرح‌ها مخالفت کرده است، ابراز داشت: با همه این 18 طرح موافقت می‌کنم، اما حاضرم بنویسم که هیچ‌کدام از این طرح‌ها نه تنها به تولید و اشتغال نمی‌رسند، بلکه به تشکیل پرونده نیز نمی‌رسند، چراکه کارشناسی نیستند.

 صابری اذعان داشت: مدیران به متقاضیان و ارباب‌رجوعان مشاوره و اطلاعات صحیح دهند و طرحی که می‌دانند، امکان اجرای آن وجود دارد را به تصویب برسانند، نه اینکه طرح‌های زیادی به تصویب برسد، اما در عمل نه شغلی ایجاد شود و نه درامد و نه تولیدی.

گفتنی است، استاندار در این نشست با همگی طرح‌ها موافقت کرد، اما خطاب به مدیران گفت: ‌یادتان باشد که از این طرح‌ها هیچ‌کدام به مرحله تولید نمی‌رسند.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول