اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

بانوان نباید به دلیل ازدواج مجدد سرزنش شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: بانوان مطلقه و خودسرپرست نباید به دلیل ازدواج مجدد مورد سرزنش قرار بگیرند بلکه لازم است دیدگاه‌های موجود در این زمینه اصلاح شود.

بانوان نباید به دلیل ازدواج مجدد سرزنش شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی ظهر امروز در همایش علمی تخصصی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: زنانی که بعد از طلاق یا فوت همسر خود به تشکیل خانواده اقدام می‌کنند متاسفانه در جامعه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند حال آنکه باید پذیرفت قانون و شرع به آنها چنین اجازه‌ای را صادر کرده بنابراین لازم است کارشناسان، خطیب‌های توانا، فرهنگیان و .. بساط چنین دیدگاه‌های اشتباهی را از جامعه برچینند.

وی با بیان اینکه بانوان هم مانند مردان به امنیت و روحی و روانی نیاز دارند و یکی از راه‌های رسیدن به این آرامش ازدواج است، افزود: در دین مبین اسلام یک تعریف درست از ابعاد شخصیتی آدمی و نیازهای مختلف آن ارائه شده و راه‌های تامین این نیازها نیز نشان داده شده است و در قرآن کریم نیز از همسر به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به سکینه و آرامش درونی یاد شده حال آنکه در قانون و شرع مقدس ازدواج امری حلال است ولی تنگ‌نظری مردم عرصه را برای بانوان سرپرست خانوار ترک می‌کند.

حجت‌الاسلام قهرمانی وارد شدن کانون‌های خیریه به این قبیل مباحث را خواستار شد و افزود: نیازهای بانوان سرپرست خانوار فقط در کمک‌های مادی مانند روغن و برنج خلاصه نشده است به طوری که با تامین این اقلام و فراهم کردن امکان اشتغال و تحصیل فرزندان آنها نمی‌توان گفت که زندگی بی‌دغدغه‌ای برای آنها فراهم‌ کرده‌‌ایم بنابراین انسان و فلسفه خلقت و ابعادی وجودی آن را باید شناخت تا بتوان بهتر به آنها یاری رساند و حق مطلب را در مورد آنها ادا کرد.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به ادعاهای غرب برای حمایت از حقوق زنان اظهار داشت: کشورهای غربی با این قبیل ادعاهای کذب فقط به دنبال فریب دادن مسلمانان هستند لیکن کسانی که به این قبیل کشورها سفر کرده‌اند می‌توانند بر بطلان و شعار بودن این اکاذیب مهر تایید بزنند بنابراین چنانچه به مطالعه پیرامون دین مبین اسلام دست بزنیم به این باور می‌رسیم که حقوق و تکالیفی عادلانه و مطابق با فطرت انسان اعم از زن و مردم تعیین شده است لذا چنانچه در این سمت و سو جامعه را هدایت کنیم به سعادت ابدی دست می‌یابیم.

وی سبک زندگی ایرانی را در جهان زبانزد عام و خاص دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی در دست‌یابی به علوم نوین جهان اعم از فن‌آوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای، بیوتکنولوژی، هوا و فضا به توفیق‌های چشمگیری دست پیدا کرده به طوری که ملت ایران در فرهنگ و تمدن نیز پیشتاز و سرافراز هستند ولی می‌طلبد در راستای تسهیل شرایط ازدواج اقدام شود تا جوانان در مسیر زندگی سالم و عاری از گناه گام بردارند.

انتهای پیام/61002/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول