اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان علوم پزشکی گیلان:

سن اعتیاد در حال کاهش است / افزایش اعتیاد در بین زنان

خبرگزاری فارس: معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه سن اعتیاد در حال کاهش است، گفت: آسیب‌های مصرف مواد مخدر غیرقابل بازگشت است.

سن اعتیاد در حال کاهش است / افزایش اعتیاد در بین زنان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رهبر ظهر امروز در کنفرانس نظارت و مروری بر درمان‌های اعتیاد و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در سالن همایش‌های بیمارستان الزهرا (س) این شهر، کمک به افراد معتاد برای خروج از منجلاب اعتیاد را ضروری دانست و اظهار کرد: بیشتر معتادان کشور از قشر جوان هستند.

* افتتاح سامانه ثبت اطلاعات بیماران معتاد گیلان

وی از افتتاح سامانه ثبت اطلاعات بیماران معتاد گیلان خبر داد و افزود: چندی پیش وزارت بهداشت نیز سامانه اطلاعاتی را ارائه کرده که در آن اطلاعات پزشکان، مراکز درمانی اعتیاد و دیگر اطلاعات مورد نیاز منتشر شده است.

این مسئول، کمک به درمان افراد معتاد را عملی بسیار خوب خواند و گفت: باید با شیوع اعتیاد به مواد مخدر در جامعه به صورت جدی برخورد کرد.

* سن اعتیاد در حال کاهش است / افزایش اعتیاد در بین زنان

وی با بیان اینکه روزانه بیش از یک تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود، اذعان کرد: در سال‌های اخیر سن اعتیاد در حال پایین آمدن بوده و حتی در بین زنان نیز در حال شیوع است.

رهبر با تصریح بر اینکه وضعیت اعتیاد در کشور مناسب نیست، اذعان کرد: مراکز درمان اعتیاد علاوه بر وظیفه درمان افراد معتاد، وظیفه کمک و همراهی روحی با خانواده معتادان را نیز به‌عهده دارند.

به گفته وی، مراکز درمانی باید با یک قوانین منسجم و برنامه‌ریزی درست داروها و مواد درمانی را به بیماران اعتیاد ارائه کنند.

*آسیب‌های مواد مخدر غیر قابل بازگشت است

معاون درمان علوم پزشکی گیلان، برطرف کردن معضل اعتیاد از جامعه را یک هدف همگانی خواند و متذکر شد: نمی‌توان تمام افراد معتاد را درمان کرد اما می‌توان آن ها را کنترل کرد.

وی آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر را غیر قابل بازگشت دانست و یادآور شد: برخی افراد با مصرف مواد مخدر از قالب انسانی خود خارج می‌شوند و حتی ممکن است به پدر و مادر خود نیز آسیب وارد کنند.

رهبر، به برخی از امکانات و فواید سامانه جامع مدیریت مرکز درمان سوء‌مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با اجرای این سامانه بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند و برای مثال یک بیمار اعتیاد نمی‌تواند در چند مرکز درمانی ثبت نام کند.

* برخورد جدی با تخلفات مراکز درمان اعتیاد

این مسئول برخورد جدی با تخلفات در برخی مراکز درمان اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هدف ما بازگرداندن افراد معتاد به زندگی طبیعی است.

وی با اشاره به اهمیت حضور روان‌شناسان در مراکز درمان اعتیاد، بیان کرد: مراکز درمان اعتیاد باید یک روان‌شناس ثابت داشته باشند.

رهبر توجه در نگه‌داری و مراقبت از داروهای درمان اعتیاد را مهم دانست و اذعان کرد: گزارش‌هایی درباره سرقت داروهای مراکز درمان اعتیاد رسیده است.

* فعالیت 300 مرکز درمان اعتیاد در گیلان

وی حفظ اسرار بیماران را بسیار مهم خواند و متذکر شد: طبق قوانین، افشای اسرار بیماران شامل جرایم کیفری و مدنی است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان از 498 بار بازدید از مراکز درمان اعتیاد گیلان در سال جاری خبر داد و افزود: در این بازدیدها به 60 مرکز درمانی تذکر شفاهی و 160 تذکر کتبی داده شده است.

وی با اشاره به فعالیت بالغ بر 300 مرکز درمان اعتیاد در گیلان، خاطرنشان کرد: باید در راستای برطرف کردن مشکل اعتیاد در جامعه گام برداریم.

ا‌نتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول