اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت

راه‌اندازی کمپ نیمه اقامتی ترک اعتیاد ویژه بانوان در یاسوج

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی، کمپ نیمه اقامتی ترک اعتیاد ویژه بانوان در یاسوج راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی کمپ نیمه اقامتی ترک اعتیاد ویژه بانوان در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز مرکز نیمه اقامتی فرشتگان یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد، رئیس بهزیستی این شهرستان، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طی مراسمی افتتاح شد.

دارا زمانی‌فر از تاریخ راه‌اندازی کمپ زنان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: مجوز رسمی این مرکز در مهر‌ماه سال جاری صادر شده که حدود شش ماه است مرکز بهبود زنان آسیب‌پذیر در مرکز این استان با هفت کادر مجرب به صورت آزمایش شروع شده و امروز به صورت رسمی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد هدف از راه‌اندازی این کمپ را جلوگیری از پدیده شوم اعتیاد جامعه هدف عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین علل اعتیاد این افراد همسران آنها بوده که خواستار همراهی با آنها شدند و امروزه بیش از پیش تعداد زنان آسیب‌پذیر در سطح جامعه مشهود است.

زمانی‌فر به دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیازسنجی کارشناسان، مراکز سرپایی امر بهبود و اعلام نیاز اقدام به راه‌اندازی این کمپ صورت گرفت تا پناهگاهی امن برای زنان پدیده شوم اعتیاد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

این مسئول ابراز داشت: کمپ بانوان با مشارکت بهزیستی شهرستان بویراحمد راه‌اندازی شده و خدماتی از جمله کمک هزینه تجهیزات مورد نیاز، هزینه کمک درمانی، دوره سم‌زدایی بدون دارو و آموزش خدمات روان درمانی به افراد مذکور ارائه می‌شود.

زمانی‌فر از دیگر اهداف راه‌اندازی این کمپ را حضور و پذیرش معتادین در سطح استان بیان کرد و گفت: با افتتاح این کمپ متوجه خواهیم شد که چه قدر زنان جامعه ما به این معضل و پدیده شوم دچار شده‌اند با این وجود قبلا این افراد با پذیرش در استان‌های همجوار اقدام به ترک در این مراکز می‌کردند که با راه‌اندازی این مرکز نیاز ضروری آنها برطرف شد.

وی دیگر پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر انقلاب اسلامی را کمپ سرپایی آقایان در مادوان یاسوج، مرکز پژوهشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در سطح جامعه و پیشگیری از استفاده مضر این مواد خانمان‌سوز در جامعه است.

رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: این نهاد تاکنون در زمینه پیشگیری از اعتیاد و معلولیت‌ها با توجه به گزارشات واصله اقدامات مضاعفی را به جامعه هدف ارائه داده است و امیدواریم مسئولان ارشد کشوری و استانی دغدغه و کاهش چنین معضلاتی را همچون گذشته در سطح جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول