اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

نوروز حافظیه شبانه‌روز دایر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در ایام تعطیلات نوروز حافظیه 24 ساعته است و در تلاشیم که دیگر اماکن گردشگری و تاریخی این استان نیز ساعات بیشتری فعال باشند.

نوروز حافظیه شبانه‌روز دایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس برای پذیرش روزانه 700 هزار گردشگر نوروزی آمادگی دارد.

وی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل نیز توان جابه‌جایی روزانه یک‌میلیون و 500 هزار گردشگر را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه میانگین اقامت میهمانان نوروزی در این استان افزایش داشته است، عنوان کرد: در سال گذشته میانگین اقامت میهمانان نوروزی در این استان 2.2 شب بود اما امروز به 2.8 شب رسیده است.

فعالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش نرخ بلیط‌های ورودی به اماکن گردشگری، ابراز داشت: افزایش نرخ بلیط‌های اماکن تاریخی و گردشگری این استان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا سه سطح با نرخ یک‌هزار تومان، یک‌هزار و 500 تومان و 2 هزار تومان برای ایرانیان و 15 هزار تومان و 20 هزار تومان برای میهمانان خارجی در نظر گرفته شده است.

وی در مورد سهم استانی فارس از درآمد اماکن گردشگری نیز گفت: حدود 60 تا 70 درصد رقم فروش بلیط اماکن گردشگری و تاریخی به خود این استان تعلق می‌یابد.

فعالی با اشاره به اینکه در تمام اماکن تاریخی و گردشگری نمایشگاه صنایع دستی این استان نیز راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در 29 شهرستان فارس 29 نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول