اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس تاکید کرد

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق حاشیه‌ای شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس خواستار برنامه‌ریزی برای تخصیص امکانات مناسب در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق حاشیه‌ای شیراز شد.

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق حاشیه‌ای شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، امیر رئوف در یازدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی فارس با بیان اینکه این استان زیارتی است و حرم‌های امامزادگان، ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات به مردم در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی دارند، اظهار داشت: حضور مردم به ویژه در زمان تحویل سال و همچنین در سفرهای نوروزی در بقاع متبرکه چشمگیر است و باید برای ارائه خدمات مناسب به آنان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام شهرستان‌های فارس در زمینه ارائه خدمات فرهنگی باید مورد توجه مسئولان این استان قرار گیرند، خواستار برنامه‌ریزی برای تخصیص امکانات مناسب در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق حاشیه‌ای شیراز شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس

این مسئول با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری مناسب از کتابخانه‌های شخصی فرهیختگان و بزرگان استان فارس باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود، گفت: باید از همکاری خیران و واقفان استان فارس در زمینه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه استفاده مطلوب‌تری صورت گیرد.

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی استاندار فارس با اشاره به نزدیکی به عید نوروز و برنامه‌ریزی مردم برای سفرهای نوروزی، ابراز داشت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای استان فارس در زمینه جذب زائران و گردشگران، باید بهترین استفاده در زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

کمال فیروزآبادی با تاکید بر اینکه موضوع نماز باید به صورت ویژه در سفرهای نوروزی مورد توجه برنامه‌ریزان قرار داشته باشد، افزود: ارائه خدمات مناسب و منظم در زمینه رفت و آمد، بهداشت و اسکان موجب تامین آسایش مسافران نوروزی در این استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات رانندگی کشور در زمان سفرهای نوروزی روی می‌دهد و خسارات مادی و معنوی قابل توجهی را برای کشور ایجاد می‌کند، عنوان کرد: سازمان‌های مسئول باید با تبلیغات مناسب و فعالیت‌های آموزشی، زمینه را برای کاهش تصادفات رانندگی در تعطیلات عید نوروز فراهم کنند.

در این جلسه مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های فارس گزارشی از نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی این استان در سال 90 در این نهاد ارائه کرد.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور اجرای طرح‌های پرستار کتاب، جبهه مقدم، چشم‌ها را باید شست، ساعت مفید، سفر مطالعه، سفیران مطالعه، کتاب ساعت، مطالعه مجازی، نقد مستمر، نهضت خلاصه‌نویسی، جشنواره داستان کوتاه واژگان راز، برگزاری کارگاه‌های نقد ادبی، پیک مهر و ایستگاه مطالعه را از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط این نهاد در استان فارس برشمرد.

همچنین حجت‌الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در عید نوروز ارائه کرد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول