اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آماده‌باش شهرداری، فرمانداری، آموزش و پرورش و اصناف

شیراز در نوروز 92 رنگ و بویی متفاوت می‌یابد

خبرگزاری فارس: با برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش فارس، شهرداری و فرمانداری شیراز، مجمع اصناف و سازمان تبلیغات این استان نوروز 92 شیراز متفاوت‌تر از گذشته جلوه‌گری می‌کند.

شیراز در نوروز 92 رنگ و بویی متفاوت می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) به سبب دارا بودن اماکن زیارتی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی فراوان همواره یکی از مقاصد گردشگران نوروزی بوده است، برای اطلاع از برنامه دستگاه‌های مختلف در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی گفت‌و‌گوهایی با مسئولان انجام دادیم که ماحصل آن را در این گزارش می‌خوانید.

فرماندار شیراز:

دریافت اطلاعات اماکن گردشگری از طریق بلوتوث

فرماندار شیراز امروز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در دومین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شیراز مقرر شد در مبادی ورودی شهر از طریق بروشور و بلوتوث، اطلاعات تلفن‌ها و اماکن ضروری و محل‌های گردشگری به مسافران داده شود.

جواد زرین کلاه افزود: نوروز امسال نیز مانند سال‌های گذشته نصب چادر در اماکن عمومی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: اماکن مجازی برای استقرار مسافران و کمپ‌های گردشگری در نظر گرفته شده که امکان نصب چادر در آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: اولویت برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی بر روی اطلاع‌رسانی در بدو ورود زائران است.

زرین کلاه تصریح کرد: یکی از مشکلات سال گذشته زائران و مسافران سردرگمی در شهر بود که مقرر شد ستاد اسکان شهرداری تمهیدات لازم را در این زمینه بیاندیشد.

وی اضافه کرد: امسال نیز با کلید به دستان برخورد جدی می‌شود و افرادی که می‌خواهند خانه خود را اجاره دهند باید مشخصات ملک مسکونی را به شهرداری اعلام کرده و مجوز لازم دریافت کنند.

زرین کلاه از زائران و مسافران شیراز نیز خواست برای رفاه و امنیت بیشتر خود تنها به مراکز مجاز و معرفی شده از سوی ستاد اسکان نوروزی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شیراز از مجمع امور صنفی نیز خواسته است که بر شرکت‌های امداد خودرو نظارت کامل کنند.

*نایب رئیس مجمع امور صنفی شهرستان شیراز مطرح کرد

جنس ارزان هدیه اصناف شیراز به مسافران

نایب رئیس مجمع امور صنفی شهرستان شیراز نیز در مورد اقدامات صورت گرفته برای پذیرایی بهتر مسافران در ایام نوروز گفت: تدابیری برای ارائه اجناس و کالاهای ارزان‌قیمت به مسافران شهر شیراز در نظر گرفته شده است.

خسرو فروغان افزود: در شهرستان شیراز هیچ‌گونه کمبود کالایی وجود ندارد و از کالاهای اساسی تا آجیل عید به وفور در انبارها موجود است.

وی ادامه داد: 950 اتحادیه صنفی آمادگی دارند با راه‌اندازی غرفه در ایام پیش از نوروز و عید باستانی فروش فوق‌العاده داشته باشند.

فروغان تصریح کرد: در این غرفه‌های فروش فوق‌العاده میوه، تره‌بار، پوشاک، کفش و ... در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز این شهرستان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: مجمع امور صنفی با راه‌اندازی تارنمای LEMO.IR  امکان دسترسی به تمام واحدهای صنفی را فراهم کرده است.

فروغان ابراز داشت: مسافران می‌توانند هرگونه کالایی را در سایت جستجو کرده و از اماکن فروش عادی و فوق‌العاده آن مطلع شوند.

به گفته وی، در این ایام بنکداران نیز تخفیف ویژه‌ای را برای خوار‌بار فروشان و مغازه‌داران خرد قائل می‌شوند تا در فروش فوق‌العاده اجناس ارزان‌تری به دست مردم برسد.

فروغان در ادامه گفت: از پنجم اسفند ماه جاری نیز طرح بازرسی ویژه برای نظارت بر ارائه کالا اجرا می‌شود و در ایام نوروز گشت‌های ویژه همچنان بر روند فعالیت اصناف نظارت می‌کنند.

*مدیر امور زیارتی و گردشگری شهرداری شیراز خبر داد

برگزاری نمایشگاه سفره هفت سین و سبزه  عید

مدیر امور زیارتی و گردشگری حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در همین زمینه اظهار داشت: در برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری برگزاری جشنواره غذا و شیرینی با عنوان «ذائقه‌های آسمانی»، نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین با عنوان «پلکان سعادت» و جشنواره سبزه عید با عنوان «رویش دوباره» قابل ذکر است.

جواد غریب زاده افزود: برگزاری شب شعر «صدای پای بهار» در حافظیه، نشست ویژه «بهار در نگاه سعدی و حافظ» و مراسم استقبال از مسافران در ورودی‌های شیراز در دستور کار قرار  دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم تحویل سال با عنوان «در گهواره عید»، نقاله‌خوانی، حرکت سمبلیک کاروان حرم احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) و اهدای هدایای فرهنگی و ادبی به مسافران نیز در فهرست برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

غریب زاده اضافه کرد: اتوبوس‌هایی برای انتقال مسافران از کمپ‌های گردشگری به اماکن فرهنگی، تاریخی و باستانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی گردشگران از شیراز تنها حافظ و سعدی و دروازه قرآن را می‌شناسند که با انجام اقداماتی اماکن کمتر معرفی شده را به مسافران معرفی می‌کنیم.

برگزاری نمایشگاه اشیای قدیمی، مسکوکات و نسخ خطی، برگزاری نمایشگاه رادیوهای قدیمی در عمارت باغ دلگشا، برگزاری نمایشگاه عکس‌های هوایی شیراز دیگر مواردی بود که غریب زاده در ادامه همین بحث به آن اشاره کرد.

وی همچنین گفت: نوروز امسال طرحی با عنوان عکاسخانه شیراز در اماکن گردشگری اجرا می‌شود که از افراد عکس تهیه شده و با پرینتر رنگی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی کاروان «سفیران مهربانی» که در آن چهار کاروان 14 نفره از نقاط مختلف فارس پیاده به زیارت شاه‌چراغ (ع) می‌آیند، آخرین موردی بود که وی به عنوان برنامه‌های شهرداری شیراز در ایام نوروز به آن اشاره کرد.

*معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس:

کمپ‌های فرهنگی در 110 مکان تفریحی مستقر می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در همین زمینه گفت: 110 مکان تفریحی و سیاحتی در استان فارس با حضور روحانیون و کمپ‌های تبلیغات فرهنگی پذیرای میهمانان نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی می‌شوند.

حجت‌الاسلام شکرالله دانش افزود: تبلیغات اسلامی فارس در نقاط مختلف این استان 110 روحانی برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به پرسش‌های مذهبی مردم و تبلیغ دین مبین اسلام برای جهانیان اعزام می‌کند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: در شهر مقدس شیراز نزدیک به 20 مرکز تفریحی، گردشی و تاریخی زیر پوشش شبکه تبلیغی ایام نوروز تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها مسابقات فرهنگی مذهبی برگزار می‌شود و جزوات و کتابچه‌های راهنما و آموزش دین بین مردم و زائران حرم احمدی و محمدی توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: با همکاری آستان حرم احمدابن موسی (ع) 20 هزار کتابچه فرهنگی و تفریحی به‌نام بارگاه نور در راستای معرفی اماکن زیارتی، تاریخی و تفریحی این استان در مورد زندگی‌نامه و فضایل حضرت احمدابن موسی (ع) چاپ و توزیع می‌شود.

*رئیس اداره خدمات رفاهی آموزش و پرورش فارس خبر داد

2 هزار آموزشگاه در فارس آماده اسکان زائران فرهنگی نوروز می‌شود

رئیس اداره تعاون و خدمات رفاهی فرهنگیان آموزش و پرورش فارس از آماده‌سازی نزدیک به 2 هزار آموزشگاه و 18 هزار کلاس درس در سراسر این استان برای اسکان زائران فرهنگی در عید نوروز خبر داد.

خدابخش شهبازی در گفت‌و‌گو با فارس با اعلام اینکه طرح اسکان فرهنگیان در ایام نوروز 92 به منظور ارائه خدمات رفاهی مطلوب و در راستای حفظ شأن و منزلت فرهنگیان عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: برای اجرای مطلوب این طرح ظرفیت پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی نسبت به سال گذشته رشد 11 درصدی داشته است.

وی افزود: فرهنگیان سراسر کشور می‌توانند از یکم تا بیستم اسفند ماه جاری با مراجعه به سایت آموزش و پرورش فارس به آدرس اینترنتی http://fars.medu.ir و یا به سامانه اسکان فرهنگیان به آدرس http://eskan.medu.ir به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروز 92 در این استان اقدام کنند.

شهبازی با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم با دانشگاه فرهنگیان و معاونت پرورشی به منظور استفاده از ظرفیت خوابگاه دانشجویان و اردوگاه‌ها به منظور اسکان مهمانان فرهنگی صورت گرفته است، بیان کرد: حدود 5 هزار و 500 نفر از عوامل ستادی و اجرایی اداره‌های آموزش و پرورش سراسر این استان برای اجرای بهینه طرح بسیج شده‌اند.

شهبازی ادامه داد: 65 پایگاه  برای پذیرش مهمانان در شیراز و سایر شهرستان‌ها از 28 اسفند 91 تا 12 فروردین ماه 92 پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره تعاون و خدمات رفاهی فرهنگیان آموزش و پرورش فارس ابراز داشت: اطلاع‌رسانی یکپارچه در سراسر استان فارس، نصب بنر و پلاکاردهای لازم در مبادی ورودی شهرها و میادین از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای راهنمایی مهمانان فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: اهدای بسته‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری، نمایش فیلم و ... از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در پایگاه‌های اسکان است.

این مسئول در پایان گفت: فرهنگیان از طریق سیستم پیامک 30007939 و یا تماس با شماره تلفن‌های 2341141-0711 (ستاد مرکزی اسکان) می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را در این زمینه  ارائه کنند.

انتهای پیام/2448/ی40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول