اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز مطرح کرد

خطر جانی تابلوهای صنفی در معابر شیراز

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: وضعیت تابلوهای صنفی در معابر شیراز به یک فاجعه تبدیل شده و جان شهروندان را در معرض خطر قرار داده است.

خطر جانی تابلوهای صنفی در معابر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه براساس قوانین، تابلوهای معرف کاربری فرصتی است تا اصناف و کسبه بتوانند محصولات یا خدمات خود را به شهروندان معرفی کنند، اظهار داشت: همگونی رنگ، ابعاد، محتوی، نوع سازه، زوایای نصب، روش نصب، ایمنی در نصب و توجه به عبور و مرور شهروندان، منظر و زیبایی شهری، محل نصب و بسیاری دیگر از این موارد از جمله خصوصیات این‌گونه معرفی‌ها و تبلیغات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلایل مختلف به این موضوع مهم شهری توجهی نشده، خاطرنشان کرد: اگر گردشگر یا زائری وارد برخی از خیابان‌های شهر شیراز شود، با حجمی از آلودگی بصری و اغتشاش‌های روحی و روانی مواجه شده و این خاطره را با خود برای همیشه به همراه می‌برد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، عدم توجه به قانون توسط صنف تابلوساز و سایر صنوف مجوز دهنده، عدم نظارت صحیح توسط مناطق شهرداری و توصیه‌های دلسوزانه برخی از مسئولان برای عده‌ای خاص و یا متقاضی در اجرای قانون را از جمله مشکلات این وضعیت بصری نامناسب در شیراز دانست و گفت: کج‌سلیقگی، رقابت‌های ناسالم تبلیغاتی نسبت به صنف‌های مجاور، عدم استانداردسازی تابلوها، نصب تابلوها در محل‌های ناایمن بر روی ساختمان‌ها که ممکن است با وزش باد جان شهروندان در معرض خطر قرار گیرد، استفاده از رنگ‌ها و محتوای ناهمگون، عدم نظارت و بی‌دقتی در رعایت استاندارها توسط تابلوسازان و ضعف و خلاهای قوانین مصوب و حمایت ناکافی مراجع قضایی همگی گوشه‌ای از مشکلات این پدیده نامیمون در سطح شهر شیراز است.

فرخ‌زاده افزود: در این زمینه تمهیداتی در شورای تبلیغات شهری پیش‌بینی شده که از تمام همشهریان، ادارات و دستگاه‌های دولتی و صنفی متولی و به ویژه مجموعه تابلوسازهای شهر شیراز و... خواسته می‌شود که در راستای اجرای نصح صریح قانون و توجه به جان مردم و حق شهروندان در داشتن شهری در شان شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت خیابان پرتردد شهر شیراز برای اجرای طرح ارشادی ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی انتخاب شده‌اند که اجرای طرح در سه مرحله ارشاد، تذکر و جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در سه مقطع زمانی انجام می‌شود.

این مسئول گفت: خیابان‌های دکتر حسابی، شریعتی (معالی آباد)، عفیف آباد، لطفعلی خان زند، امیرکبیر، ملاصدرا، مشیرفاطمی و خیابان وصال مناطقی هستند که با همیاری شهرداران مناطق ساماندهی تابلوهای صنفی در آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول