اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

بزرگ‌ترین تونل شهری خاورمیانه در شیراز افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز از اتمام عملیات عمرانی بزرگترین تونل شهری خاورمیانه تا پایان سال در این کلان‌شهر خبر داد.

بزرگ‌ترین تونل شهری خاورمیانه در شیراز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه دفتر شهردار این شهر، علی‌رضا پاک‌فطرت در بازدید از تونل سعدی شیراز اظهار داشت: هر اقدامی در هر بخشی انجام می‌شود با هدف کسب رضایت مردم و ارتقای رفاه اجتماعی بوده،‌ بنابراین اینکه توسط چه فرد یا دستگاهی انجام می‌شود، فرع است.

شهردار شیراز با بیان اینکه تونل سعدی بنا به گفته مدیر انجمن تونل‌سازی ایران، به لحاظ قطر دهانه، در خاورمیانه بی‌نظیر است گفت: تمام پروژه‌های عمرانی شیراز توسط مهندسان و مدیران و پیمانکاران شیرازی و فارسی اجرایی شده و می‌شود و فارس پیمانکارانی در سطح جهانی دارد که قادر به اجرای پروژه‌های بسیار عظیم و کم‌نظیر هستند.

وی در مورد دریافت بخشی از هزینه‌های انجام پروژه‌های عمرانی از دولت، گفت: شهرداری شیراز امسال هیچ پولی از دولت دریافت نکرده، تنها از محل مالیات بر ارزش افزوده، 42 میلیارد تومان به ما پرداخت شده که آن نیز در اصل پول مردم همین شهر بوده که در مسیر عمران آن هزینه شده است.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری شیراز در همین شهر هزینه شده و می‌شود، در مورد پروژه پیاده‌روسازی مقابل حافظیه، ابراز داشت: قرار بود یک‌سوم هزینه را شهرداری تامین و پرداخت کند، اما شهرداری منتظر دوسوم دیگر این اعتبار نمی‌ماند و تا سال آینده کار را تمام خواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون نیز اصلاحات لازم در طرح در حال انجام است که البته این مسیر، پیاده‌راه تعریف شده و برای عبور وسیله نقلیه نیست.

شهردار شیراز همچنین گفت: المان‌سازی و اجرای پروژه‌های مربوط به منظر شهری نیازمند دریافت نظر شورای شهر بوده، اگرچه امسال عملیات نور‌پردازی در چند خیابان شهر تا قبل از سال انجام می‌شود و در تمام پروژه‌های عمرانی که اجرایی شده نیز موضوع نورپردازی، فضای سبز و زیباسازی به‌طور کامل دیده‌ شده است.

وی تحول در اجرای پروژه‌های شهری را مرهون خودباوری مردم، مدیران شهرداری و تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد توجه به کار و تلاش دانست و از اجرایی شدن مرحله طراحی تونل کوهسار مهدی - اکبرآباد نیز خبر داد.

پاک فطرت ادامه داد: با اجرای این تونل، بزرگترین تونل شهری را اجرایی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در کاهش زمان تردد از شمال به جنوب شیراز دارد.

انتهای پیام/ 2448/ج/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول