اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

عقب‌ماندگی در سیستم فاضلاب نسبت به کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از عقب‌ماندگی در سیستم فاضلاب نسبت به کل کشور در این استان خبر داد.

عقب‌ماندگی در سیستم فاضلاب نسبت به کشور

علی‌جان صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این شرکت اشاره کرد و گفت: آموزش نیروی انسانی با افزایش سطح آموزش، تقویت بنیه علمی جامعه هدف، استقرار دفتر فنی و ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب از وضعیت پروژه‌های انجام شده و در دست اقدام از مهم‌ترین کارها و اقدامات این شرکت است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد توجه به مطالعات شبکه‌های آب‌رسانی و خطوط انتقال، بهره‌برداری از تأسیسات موجود، اصلاح و بازسازی مخازن و تأسیسات را از خدمات مهم در این نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه نیمه تمام و آبرسانی و اجرای فاضلاب به مسکن مهر، بهره‌برداری آبرسانی به شهر دیشموک از دیگر خدمات در شرکت آب و فاضلاب این استان است.

وی تأسیس فاز اول فاضلاب دهدشت، تله‌متری در چهار شهر دیگر استان و توسعه و تجهیز آزمایشگاه مرکزی به منظور افزایش کیفیت سنجی آب و فاضلاب استان را از اقدامات صورت گرفته در زمان تصدی خود عنوان کرد.

ضعف کهگیلویه و بویراحمد در شبکه فاضلاب به نسبت کشوری

صادق‌پور، مهم‌ترین مشکل شبکه آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد را عدم مطالعه قبل از اجرا، غیر اصول فنی بودن و عدم بهره‌مندی از شبکه فاضلاب به نسبت کشوری ذکر کرد و ادامه داد: این امر سبب شده شبکه‌های آب در اکثریت شهرها بدون توجه به تقسیم‌بندی ناحیه‌های فشاری اجرا شده و این امر موجب ایجاد فشار در برخی نواحی و شکستگی دائم بوده که منجر به کاهش فشار در برخی مناطق است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون اقدامات مضاعف و چشم‌گیری برای شناخت مشکلات موجود در سطح استان صورت گرفته که لازمه این امر، نظارت و توجه جدی به این مهم بوده است.

وی، بیشترین شکستگی در سطح استان را ناشی از بافت‌های قدیمی عنوان کرد و افزود: شهرهایی که قدمت بیشتری داشته و با طول عمر بالایی آبرسانی آن‌ها ایجاد و اجرا شده و همچنین فشار آب بالاتری نسبت به دیگر نقاط داشته و جنس و نوع لوله‌ها اجرا شده است، در حد فشار آب و میزان مصرف نبوده است.

تولید سالانه 32 میلیون متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد/هدر رفت 21 درصدی واقعی آب در این استان

صادق‌پور به میزان هدرروی آب شرب در کهگیلویه و بویراحمد اشاره  و تصریح کرد: به منظور تأمین آب شهرهای تحت پوشش، سالانه حدود 32 میلیون متر مکعب آب تولید می‌شود که نزدیک به 23 میلیون متر مکعب آن مصرف و بقیه نیز هدر می‌رود.

وی در ادامه میزان هدرروی را شامل 21 درصد رفت واقعی و 8 درصد دیگر را هدررفت ظاهری دانست و اذعان داشت: این هدرروی باید به صورت برنامه‌ریزی اجرا شود که امیدواریم این هدررفت در بودجه سال 92 به 28 درصد نیز برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خرسندی از استقرار تله‌متری و کنتور گذاری عنوان کرد: با کاهش انشعابات غیرمجاز و تعمیر به موقع می‌توان در آینده این میزان هدررفت را به حداقل رساند.

انتهای پیام/82011/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول