اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خبر داد

بهره‌برداری از 21 اثر تاریخی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 21 اثر تاریخی از جمله خانه کریم‌نژاد، حمام باغ‌لله و حمام قلعه‌محمود شامل طرح بهره‌برداری قانونی از بناهای تاریخی استان کرمان می‌شوند.

بهره‌برداری از 21 اثر تاریخی در کرمان

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دارای آثار و ابنیه تاریخی متعددی است، اظهار داشت: بیش از 670 اثر ثبت ملی شده است.

وی افزود: برای حمایت از مالکان خصوصی بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان طرح بهره‌برداری قانونی از بناهای تاریخی دارای شماره ثبت ملی را در دستور کار قرار داده است.

شمس‌الدینی بیان داشت: این اداره کل برای حفظ، احیاء و کاربری دادن به این آثار سیاست حمایت از مالکان خصوصی را در اولویت کار قرار داده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته شش خانه تاریخی شامل خانه اعظمی و کاظمی شهر کرمان، تیمچه پرویز، خانه صالحی، خانه امینیان، حمام و خانه میرزا رفسنجان مشمول این طرح شده‌اند.

شمس‌الدینی اذعان داشت: در این طرح اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان قسمتی از هزینه‌های مرمت و احیاء این بناها را برعهده گرفته و در امر مرمت نیز نظارت و مشارکت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 21 اثر تاریخی دیگر از جمله خانه کریم‌نژاد، حمام ‌باغ‌لله و حمام قلعه‌محمود در کرمان شامل این طرح می‌شوند و همچنین قسمت‌های باقیمانده خانه اعظمی، کاظمی و ... از جمله این بناها هستند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول