اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

دولت‌های نـهم و دهـم سیستان و بلوچستان را از بن‌بـست تاریخی نجات دادند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش شبانه‌روزی دولتمردان دولت نهم و دهم استان سیستان و بلوچستان که در بسیاری از پارامترها دچار عقب ماندگی‌هایی بود از بن‌بست تاریخی نجات یافت.

دولت‌های نـهم و دهـم سیستان و بلوچستان را از بن‌بـست تاریخی نجات دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی دولتمردان دولت نهم و دولت دهم استان سیستان و بلوچستان که در بسیاری از پارامترها دچار عقب ماندگی‌هایی بود به یاری خداوند طی این چند سال با چنان جهشی در ابعاد اقتصادی، عمرانی، سیاسی همراه بوده که سیستان و بلوچستان محروم دیروز، امروز بسیاری از نیازهای کشور را به صورت بومی تأمین کند.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به‌حق بهشت ایران بوده به‌طوری که تمامی نعمت‌های خدادادی، معدن، زمین حاصلخیز، دریا و سواحل دریایی، مرزهای طولانی خاکی و آبی و مردم سختکوش دست به دست هم داده‌اند تا با حمایت‌های دولتمردان دلسوز دولت دهم از این توانمندی‌های طلایی در راستای توسعه همه‌جانبه این بهشت زیبا گام برداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با دارا بودن 11.5 درصد مساحت کل کشور و افزون بر یک هزار و 500 کیلومتر مرز آبی و خاکی فرصت‌های طلایی تجاری و اقتصادی را برای ایران عزیز مهیا کرده است که لازمه آن آماده کردن زیرساخت‌های لازم از جمله راه، راه آهـن و بـنادر قدرتمند تجاری است تا بتوانیم از این توانمندی‌های استراتژیک در راستای شکوفاسازی این منطقه بهره برده و مردم غیور و ولایتی سیستان و بلوچستان طعم شیرین امکانات و رفاه را لمس کنند.

نارویی با بیان اینکه خواسته‌ها و برنامه‌های کاربردی و راهبردی لازم را به صورت مکتوب به رئیس‌جمهور تقدیم می‌کنم افزود: این برنامه‌های تهیه شده که به صورت کارشناسی است با دستور رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی می‌تواند به‌طور حتم در کوتاه‌ترین زمان قطار توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان را با شتاب بیشتری به حرکت درآورد.

وی اضافه کرد: ظرفیت بالای دریای آزاد، توسعه اسکله‌ها برای افزایش میزان صادرات و واردات کالاها، تکمیل راه‌آهن چابهار به مشهد و بخش زرآباد به عنوان منطقه‌ای حاصلخیز و پرورش دهنده انواع میوه‌های گرمسیری از جمله ظرفیت‌های فراوان این منطقه است که با بهره‌گیری از این توانایی‌ها نه‌تنها برای کشور خودمان بلکه کشورهای همجوار نیز سودآوری بسیاری دارد.

وی گفت: باید با تکمیل زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب به منظور توسعه و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نهایت بهره را ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: چنانچه بخواهیم این منطقه را با قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنیم بندر چابهار همانند مقایسه شب و روز است چرا که قبل از انقلاب در این منطقه خبری از دانشگاه نبود و بسیاری از امکانات زندگی امروزی نیز وجود نداشت.

نارویی به تبعید برخی از علمای مخالف با رژیم پهلوی اشاره کرد و بیان داشت: این منطقه در زمان قبل از انقلاب محلی برای تبعید برخی از علما و مخالفان رژیم پهلوی بود.

وی ادامه داد: رژیم پهلوی به دلیل وضعیت بسیار بد آب و هوایی مخالفان خود را به چابهار و ایرانشهر و دیگر شهرهای استان تبعید می‌کرد که از آن جمله می‌توان به تبعید رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مکارم شیرازی و بسیاری از انقلابیون دیگر اشاره کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به خاطر مهمان‌نوازی و خوش‌ برخوردی مردم این دیار با علما و روحانیون هنوز خاطرات شیرین آن دوران به یادگار مانده است.

انتهای پیام/75002/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول