اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان هالیوود:

اسلام را از طریق فیلم‌سازی به دنیا بشناسانیم/ اسلام پلی بین علم و روحانیت است

خبرگزاری فارس: کارگردان ایرانی الاصل هالیوود با اشاره به تأثیرگذاری سینما بر جوامع مختلف گفت: در جوامع کنونی حرف نخست را سینما می‌زند لذا ما فیلم‌سازان مسلمان باید از طریق فیلم‌سازی اسلام را به دنیا بشناسانیم.

اسلام را از طریق فیلم‌سازی به دنیا بشناسانیم/ اسلام پلی بین علم و روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهرام حیدری کارگردان ایرانی الاصل هالیوودی در نشست ایران و شیعه هراسی با محوریت «هالیوودیسم» که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) نخستین بت‌شکن قرن بیستم بود و نخستین ضربه‌ای که به سیستم سرمایه‌داری وارد شد نیز از جانب امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: مستحضرید که در زمان شاه ایران پنجمین ارتش قوی دنیا را در اختیار داشت، بنابراین ضربه‌ای که امام راحل به زنجیر امپریالیسمی زدند بی‌نظیر بود.

کارگردان ایرانی الاصل هالیوودی عنوان کرد: بنابراین بر همه ماست که در عصر حاضر همگام با آرمان‌های امام عزیز به سمت رشد و تعالی حرکت کنیم، زیرا شرایط دنیای غرب تغییر کرده و تمام بدنه امپریالیستی ضعیف شده و اروپا و آمریکا از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارند.

حیدری ادامه داد: در این بین تنها کشوری که با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها پا بر جا ایستاده و مقاوم است، کشور ایران است.

وی با تأکید بر اینکه باید در حال حاضر به فکر شروع کردن جهاد سازندگی به شکلی جدی‌تر باشیم، گفت: باید شروع به ساختن ایرانی کنیم که روزی سمبل بهترین اقتصاد و رفاه در تمام دنیا بود.

کارگردان ایرانی الاصل هالیوودی افزود: ما می‌توانیم با اقتصاد جدیدی که بر اساس شریعت و اسلام باشد یک اقتصاد نمونه داشته باشیم و تنها اقلیت شیعه می‌توانند این امر را ممکن سازد که این موضوع چند دلیل دارد که یکی از دلایل آن وجود جوانانی مانند جوانان ایران است که به دنبال کسب علم و دانش هستند.

حیدری با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود، عنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و بر مبنای انسانیت شکل گرفت، لذا مردم باید خواسته‌های خود را از نمایندگان و مسئولان کشور مطالبه کنند، البته این مطالبه باید در محیطی صمیمانه صورت گیرد تا بتوانند با همکاری نمایندگان و مسئولان ایران را بسازند.

کارگردان ایرانی الاصل هالیوودی با اشاره به علمی و صنعتی بودن دنیای غرب تصریح کرد: با توجه به اینکه دنیای غرب بسیار علمی و صنعتی است یکی از مشکلاتی که با مسیحیت پیدا کرده این است که مسیحیت خود را در تقابل با علم قرار داده و هنوز نیز این مسئله حل نشده است.

به گفته حیدری در دنیای غرب در دانشگاه‌ها نیز بین کسانی که علوم دینی خوانده و کسانی که علمی هستند، تقابل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که برای نخستین ‌بار غربی‌ها با اسلام آشنا می‌شوند، مشاهده می‌کنند که اسلام می‌گوید به دنبال علم و معرفت بروید و پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز فرموده‌اند دنبال علم بروید حتی اگر در چین باشد، این روایات نشان‌ دهنده این موضوع است که علم و دین در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کارگردان ایرانی الاصل هالیوودی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر بیان کرد: بعد از 11 سپتامبر بسیاری از مردمی که مطالعه اسلام و قرآن را شروع کردند مسلمان شده و به اسلام روی آوردند، زیرا اسلام پلی بین علم و روحانیت است.

حیدری عنوان کرد: اسلام تنها دینی است که این موضوع را مطرح می‌کند و علم و دین را با هم پیوند زده است و از همین رو نیز افرادی مانند شان استون و ملیسا کارتر مسلمان می‌شوند.

انتهای پیام/77001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول