اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خبر داد

اصفهان میزبان برگزاری دومین همایش ملی شهر اسلامی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اصفهان از برگزاری دومین همایش ملی شهر اسلامی در اصفهان در اسفند ماه جاری خبر داد.

اصفهان میزبان برگزاری دومین همایش ملی شهر اسلامی

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام این خبر که دومین همایش ملی شهر اسلامی در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مفهوم شهر از ساختار مدنی تبعیت می‌کند و عنوان «شهر اسلامی» برخواسته از یک نیاز و ضرورت استراتژیک است.

وی با اشاره به اهمیت مفهوم «شهر اسلامی» افزود: ساختن شهرها و نحوه اداره آن و تعامل انسانها با یکدیگر از منظر اسلام یک مجموعه واحد، پویا، هماهنگ و معناداری است که هدف آن رشد و تعالی انسان است.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: شهر اسلامی باید مطابق و با در نظر گرفتن المان‌های شهر اسلامی طراحی شود.

وی با اشاره به تاسیس دبیر خانه دائمی معماری اسلامی در شهر اصفهان گفت: این دبیرخانه از سال 89 در اصفهان آغاز به کار کرد، تا ضمن پیگیری منویات رهبری در تمامی شهرها طرح جامعی را در این خصوص تدوین کند.

جمالی‌نژاد هدف از این همایش را رسیدگی و رویکرد تخصصی و پذیرای کاربردی و در راستای تجمیع سرمایه‌های انسانی و فرهنگی و ارائه طریق عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش در 9 و 10 اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: محور های این همایش تخصصی بر گرفته از مقالات ارسالی با عنوان‌های شهر اسلامی محوریت فرهنگی،معنوی و ساحت مدنی انسان، ارائه الگو و مدل شهرسازی اسلامی- ایرانی،شهر اسلامی هنر،زیبایی شناسی، شهرسازی الگوی پیشرفت و توسعه پایدار،شهر اسلامی و امنیت شهر،شهر اصفهان و رفاه شهروندی،عدالت اجتماعی، شهر اصفهان مرمت و اموال عمومی،شهر اسلامی و گردشگری،شهر اسلامی و حمل‌ و نقل شهری و شهر اسلامی و مدرنیته است.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول