اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

ریشه‌های گفتمان شهادت با نظام ایران اسلامی بیگانه نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: ریشه‌های گفتمان شهادت با دین و نظام مقدس ایران اسلامی بیگانه نیست و شهادت در کشور ما با تاریخ قیام اباعبدالله الحسین(ع) گره خورده است.

ریشه‌های گفتمان شهادت با نظام ایران اسلامی بیگانه نیست

مسعود سمیعی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای کارگر در سوم اسفند ماه امسال در اصفهان اظهار کرد: برگزاری این کنگره‌ها سبب معرفی و آموزش نگرش انقلابی، مذهبی، شجاعت و حق‌طلبی به نسل جوان کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین با برگزاری این برنامه‌ها ارزش‌های انقلاب اسلامی در سطح جامعه زنده نگاه داشته می‌شود، اضافه کرد: در هر دوره‌ای قشر کارگر به عنوان زیر‌ساخت‌های اصلی کشور هستند و کارگران به عنوان بازوان اجرایی پیشتاز در تمام عرصه‌ها به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه انسجام موجود در میان جامعه کارگری ضامن برنامه‌ریزی، نظم‌پذیری و توسعه تمام پیشرفت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در سطح کشور است، تصریح کرد: کارگران به عنوان محوریت قیام‌ها و نهضت‌های شکل گرفته در طول تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه روحیه معنوی‌گرایی عمده‌ترین دلیل حضور کارگران در جبهه‌های جنگ است، ادامه داد: پیوند‌های معنوی و خدا‌جویی این قشر خاص عامل موثری برای حضور قشر کارگری در هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

سمیعی‌نژاد با بیان اینکه مادیات و ظواهر دنیوی از عوامل حضور قشر کارگری در جبهه‌ها نبوده است، تاکید کرد:  قشر کارگر جامعه به عنوان ذخیره‌های انقلاب در هر شرایط حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره شهدای کارگر یا‌د‌آور و احیا‌گر خلوص، تقوی، خدا‌گرایی شهدای کارگر است، افزود: با برگزاری این کنگره افتخارات شهدای کارگر به کارگران امروز آموزش داده می‌شود و کارگران در دوران دفاع مقدس نقش زیر‌بنایی داشته‌اند چرا که برتری در میدان رزم منوط به حضور فیزیکی نیست بلکه تخصص‌های مختلف ضامن موفقیت در هر رزمگاهی است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه قشر کارگر با داشتن توانایی‌های فنی و تخصصی ضامن پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، گفت: برگزاری این کنگره‌ها یاد‌آور تکرار تاریخ است و یاد‌آوری رشادت‌های کارگران در دوران دفاع مقدس سبب بالا رفتن و ارتقای روحیه غیرت و حماسه‌گری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین کارگران می‌آموزند که ادامه‌دهنده راه اولیا هستند و این روحیه سبب توانمندی کارگران در تولید کمی و کیفیت بهتر می‌شود، اظهار کرد: ریشه‌های گفتمان شهادت با دین و نظام مقدس ایران اسلامی بیگانه نیست و شهادت در کشور ما با تاریخ قیام اباعبدالله الحسین(ع) گره خورده است.

سمیعی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب ایران اسلامی از سرچشمه انقلاب ناب محمدی (ص) سیراب شده است، ادامه داد: راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان مولود انقلاب اسلامی هم‌زمان با دوران دفاع مقدس بوده اما نیرو‌های این شرکت حضور در صحنه‌های دفاع مقدس را لازم و ضروری می‌دانسته‌اند و با رشادت در این عرصه تعداد 19شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به تجلیل از شهدای این مجموعه و خانواده‌های آنها در راستای تکریم مقام شهدا در طول سال به مناسبت‌های مختلف اعم از هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و سالروز‌های مختلف تصریح کرد: فولاد مبارکه اکثر خیابان‌های اصلی خود را به نام شهدای فولاد مبارکه در دوران دفاع مقدس و سرداران رشیدی مانند احمد کاظمی، حسین خرازی، محمود شهبازی، محمد ابراهیم همت، مصطفی‌ردانی‌ پور، محمدعلی شاهمرادی و شهیدان گمنام نام‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: با توجه به این موضوع طرح‌های توسعه‌ای این شرکت مزین به نام شهدا و سرداران هشت سال دفاع مقدس شده و بزرگ‌ترین و نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به نام سردار شهید حاج حسین خرازی افتتاح شده است.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول