اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مطرح کرد

مطلوبیت 98 درصدی کلرزنی در آب اردبیل

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مطلوبیت 98 درصدی کلرزنی در آب شهر اردبیل خبر داد.

مطلوبیت 98 درصدی کلرزنی در آب اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردبیل اظهار داشت: مردم نباید نگرانی از بابت تأمین آب شرب اردبیل داشته باشند چرا که ما بارها به آنان اطمینان دادیم که آب اردبیل از سلامت کافی برخوردار است.

وی با یادآوری اینکه براساس آزمایش‌های انجام شده کلر آب اردبیل که در شرایط عادی سه تا هشت دهم بی.بی.ام باشد در 89 درصد موارد این میانگین حفظ شده و حدود 11 درصد شاهد افزایش یا کاهش این میانگین در مطلوبیت کلرزنی آب اردبیل هستیم.

پورفرضی به نمونه‌گیری‌های متعدد در آب اردبیل اشاره کرد و افزود: اینکه شایعه شده است بسیاری از بیماری‌های گوارشی و سرطان‌های رایج معده و مری از این محل است، سخن نامربوطی است چرا که آب اردبیل از کیفیت و مطلوبیت خاص برخوردار است.

این مسئول خاطر نشان کرد: از نمونه‌برداری انجام شده به صورت مستمر و روزانه بارها سلامت آب اردبیل تأیید شده است اما انتظار می‌رود نسبت به کلرزنی دقت و توجه جدی صورت بگیرد.

وی ضرورت پلمب چاه‌های غیراستاندارد را یادآور شد و تصریح کرد: نباید از این چاه‌ها برداشت مازاد صورت بگیرد و یا عده‌ای بخواهند از این طریق سواستفاده کرده و اقدام به شایعه‌سازی در مورد وضعیت برداشت آب‌ها کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با گلایه از برخی مسئولان در بی‌توجهی به پلمب چاه‌های غیراستاندارد اضافه کرد: با برطرف کردن ضعف نظارت‌ها شایسته آن است که جلوی برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های غیراستاندارد گرفته شود.

پورفرضی در ادامه سخنان خود به بازرسی‌های بهداشتی انجام شده از ابتدای امسال اشاره کرد و ادامه داد: در 11 ماه امسال بیش از 66 هزار امکنه فروش و توزیع مواد غذایی در استان مورد بررسی قرار گرفته و در بازرسی از این اماکن با کشف و از بین بردن 70 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته افراد خاطی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی از افزایش نظارت‌ها در آستانه عید نوروز و سال جدید در مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی خبر داد و گفت: حجم بازرسی‌ها بیشتر مربوط به رستوران‌های بین‌ راهی، غذاخوری‌ها و فروشگاه‌های جاده‌ای می‌باشد.

پورفرضی تعداد بازرسی‌های انجام شده را نسبت به سال‌های گذشته 20 تا 30 درصد با افزایش فعالیت‌های مراقبتی اعلام کرد و افزود: در این بازرسی‌ها با اخطارهای لازم و پیگیری‌های مناسب موفق شدیم 636 مغازه اقدام به بهسازی و مرمت فضای عرضه مواد غذایی خود کنند.

وی تصریح کرد:‌ همسو با سیاست دولت در امر نظارت بر عرضه مواد غذایی در آستانه عید نوروز همراه با مجموعه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با خاطیان برخورد کرده و زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا متخلفان به سزای عملشان برسند.

این مسئول خاطر نشان کرد: همزمان با برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا بازرسان دانشگاه علوم پزشکی نیز مراقبت لازم را انجام می‌دهند تا شاهد کاهش تخلفات و کنترل آنها باشیم.

انتهای پیام/62001‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول