اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سیاست‌مداران ما باید روحیه پهلوانی را از میادین ورزشی الگو بگیرند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: سیاست‌مداران ما امروز باید روحیه پهلوانی و گذشت را از میادین ورزشی الگو بگیرند تا بیش از گذشته زمینه همدلی و همراهی در جامعه به وجود آید.

سیاست‌مداران ما باید روحیه پهلوانی را از میادین ورزشی الگو بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان اردبیل اظهار داشت: در میادین ورزشی ایران اغلب روحیه جوانمردی، فتوت و از خودگذشتگی بین حریفان در عرصه رقابت به چشم می‌خورد و ورزشکاران در قبل، حین و بعد از مسابقه با همدیگر دوست هستند.

وی با تأکید بر ارزش‌های فراوان روحیه پهلوانی حاکم بر میادین ورزشی ایران اسلامی ابراز امیدواری کرد که چنین منش‌هایی را در عرصه تفکرها و رقابت‌های سیاسی جامعه نیز شاهد باشیم.

نیکزاد ادامه داد: این در حالی است که در عرصه رقابت‌های سیاسی، گاهی برای رسیدن به اهداف سیاسی، رفتارها و حرکت‌هایی از افراد سر می‌زند که شایسته نیست.

این مسئول، روحیه پهلوانی حاکم بر جامعه ورزشی ایران را دارای پیشینه درخشانی دانست و خاطرنشان کرد: مردم دنیا بهتر است، بدانند پایه‌گذار بازی جوانمردانه که در دوره کنونی در بازی فوتبال اکثر کشورها از آن سخن به میان می‌آید، پهلوانان نام‌آور ایرانی همچون جهان پهلوان تختی و پوریای ولی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: احترام به بزرگترها ریشه در باورهای فرهنگی و مذهبی غنی ایرانیان دارد و ایران اسلامی در زمینه احترام به پیشکسوتان در عرصه ورزش نیز الگوی دنیا است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: به لحاظ همین روحیه پهلوانی و از خودگذشتگی بود که مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس توانستند در برابر کشورهای متجاوز با رشادت کامل مقاومت کرده و در جبهه‌ها، حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کنند و اکنون نیز فرزندان این زاد و بوم در عرصه‌های گوناگون علمی و ورزشی برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند.

نیکزاد، برپایی چنین مراسم‌هایی را دارای فواید زیادی دانست و یادآور شد: اینکه جوانان فعلی با حضور در این‌گونه برنامه‌ها شاهد تجلیل از پیشکسوتان باشند، خود نوعی انگیزه برای آنان است که زمانی خودشان به سن پیشکسوتی می‌رسند.

وی، خواستار استفاده هرچه بیشتر از تجربه‌ها و اندوخته‌های گرانقدر پیشکسوتان در عرصه‌های گوناگون شد.

پیشکسوتان شناسنامه ورزش اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: پیشکسوتان، تاریخچه و شناسنامه ورزش استان اردبیل هستند و همه آبرو و اعتبار ورزشی منطقه را مدیون این عزیزان هستیم.

احد پازاج افزود: نمی‌توان از افتخارهایی که این عزیزان در گذشته برای ایران اسلامی به دست آورده‌اند به آسانی گذشت و اداره‌کل ورزش و جوانان برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از تجربه‌های این عزیزان برنامه‌ریزی کرده است.

در پایان این مراسم از 45 نفر از پیشکسوتان رشته‌های گوناگون ورزشی استان اردبیل، بانوان پیشکسوت عرصه ورزش، خانواده‌های ورزشکاران شهید، ورزشکاران پیشکسوت جانباز و بازماندگان ورزشکارانی که دارفانی را وداع کرده‌اند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول