اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان

رشته‌های پهلوانی نماد ارزش و معنویت هستند

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای نمادی از ارزش‌ها و معنویت‌ها هستند.

رشته‌های پهلوانی نماد ارزش و معنویت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی  در جمع ورزشکاران و پهلوانان زورخانه‌ای بندرعباس با تبریک ایام‌الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رشته‌ها و بخش‌های مختلف ورزشی چه قهرمانی و چه باشگاهی در کشور روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی با اشاره به وجه تمایز ورزش پهلوانی و سایر ورزش‌ها عنوان کرد: همراه بودن ورزش پهلوانی با ارزش‌ها باعث شده این ورزش ویژگی منحصری در مقایسه با دیگر رشته های ورزشی داشته باشد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: وجه تمایز رشته‌های پهلوانی این است که ارزش ها و معنویت‌ها را در دل خود راه داده است.

عزیزی با بیان اینکه ورزش در نظام اسلامی زمانی دارای جایگاه است که با ارزش‌ها همراه بوده و در دل خود توسعه دهنده ارزش‌ها باشد، تصریح کرد: از اینکه در جامعه اسلامی در کنار امر ورزش، ارزش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد خوشحالم ضمن اینکه این روند همچنان باید توسعه یابد.

وی بیان داشت: هنگامی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ورزش باستانی برای ما یک تاریخ است و تنها یک ورزش نیست به دلیل ارزش‌هایی است که با این ورزش همراه شده و در جهت رشد، پیشرفت و توسعه فرهنگ معنوی گام بر می‌دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه ارزش‌ها باید بر تمام بخش‌های ورزشی حاکم باشد، خاطرنشان کرد: با روح معنوی که بر فضای ورزشی حاکم است می‌توان توسعه دهنده این فضای ورزشی بود.

عزیزی در پایان با تأکید بر توسعه بستر ورزش ارزشی زورخانه ای در استان هرمزگان و بندرعباس بیان کرد: در راستای احداث چند زورخانه خوب و درشان پهلوانان بندرعباس زمین اختصاص داده و اعتبارات خوبی هم در این زمینه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/2310/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول