اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیساریای ملل متحد

سیاست‎های ویژه‎ای در مورد مهاجران در دست بررسی است

خبرگزاری فارس: معاون دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد گفت: سیاست‎های ویژه‎ای برای مهاجران توسط کمیساریای ملل متحد در دست بررسی است که می‎تواند اقدامی مؤثر برای بازگشت مهاجران به کشورشان باشد.

سیاست‎های ویژه‎ای در مورد مهاجران در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرانچسکو آردیسون صبح امروز در مراسم اختتامیه مسابقات کشوری افغانستان شناسی در اردوگاه مازندران در مشهد، اظهار کرد: زمانی که جنگ افغانستان شروع شد من یک جوان بودم و به خوبی مشکلات و حملاتی که به این کشور صورت گرفته است را به یاد دارم.

وی افزود: این وضعیت دشوار هنوز در افغانستان وجود دارد؛ این در حالی است که مردم و دولت ایران با وجود فرهنگ و دین مشترک، از مهاجران افغان میزبانی کرده‎اند.

آردیسون ادامه داد: دولت ایران در مورد پناهندگان طبق کنوانسیون سازمان ملل عمل می‎کند، البته خدمات جمهوری اسلامی در مورد بهداشت و اقدامات جدید در زمینه بیمه پناهندگان موضوعی بی‌نظیر در دنیا است.

معاون دفتر کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان در تهران تصریح کرد: ایران در بحث آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برای پناهندگان فعالیت‎های خوبی دارد.

وی شرایط پناهندگی را موقت و گذرا دانست و تاکید کرد: مهمترین کمک در این وضعیت کمک به بازگشت پناهندگان به کشورشان است. اداره اتباع و مهاجران خارجی ایران با ایجاد تسهیلات برای بازگشت پناهندگان به کشورشان، راه حل بزرگی را پیش پای مهاجران گذاشته است.

معاون دفتر کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان در تهران خاطر نشان کرد: امروز سیاست‎های ویژه‎ای در مورد مهاجران در کمیساریای ملل متحد در دست بررسی است که اقدامی مثبت و تسهیلاتی مؤثر برای بازگشت  مهاجران به کشورشان است.

وی عنوان کرد: البته کمیساریای عالی سازمان ملل راه حل پایداری در این زمینه دارد که اسکان مجدد در کشورهای دیگر است، اما این در حالی است که بر اساس ظرفیت‎های موجود، این روش نمی‌تواند تمام مهاجران را اسکان مجدد دهد، بنابراین بهترین و معقولانه‎ترین تصمیم بازگشت داوطلبانه به افغانستان است.

آردیسون اظهار کرد: اقدامات زیادی برای ایجاد آرامش در افغانستان صورت گرفت اما باید صادقانه گفت که ایده‎آل نیست و امیدوارم پس از سال 2014 شاهد پیشرفت و تغییرات مثبتی در افغانستان باشیم.

معاون دفتر کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان در تهران اذعان کرد: امروز نسبت به گذشته افغانستان پیشرفت‎های چشمگیری داشته است و بازگشت مهاجران نیز می‎تواند عامل بسیار مهمی برای پیشرفت این کشور باشد.

وی تاکید کرد: مهاجرانی که به کشور خود باز می‎‌گردند علاوه بر پیغام برادری که به سرزمین خود می‎برند با کسب مهارت‎ها و تحصیلات می‎توانند سبب پیشرفت کشور باشند.

آردیسون تصریح کرد: بازگشت مهاجران سبب ارتباط مستحکم‎تر ایران و افغانستان می‌شود و باید تلاش کنیم جامعه پناهندگی را به پایان ببریم.

انتهای پیام/70025/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول