اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

راه‎اندازی 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تا اواخر سال‌جاری 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در استان راه‎اندازی و به بهره‎برداری می‎رسد.

راه‎اندازی 10 پایگاه آتش‎نشانی روستایی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان بحران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: براساس گزارش‎های دریافتی ساخت سه پایگاه به طور کامل به پایان رسیده و باقی ساختمان‎ها نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تکمیل روند ساخت و ساز هستند.

هزینه 40 میلیارد ریالی از منابع مدیریت بحران استان برای پایگاه‎های آتش‎نشانی

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: برای ساخت این پایگاه‎ها بیش از 40 میلیارد ریال از منابع مدیریت بحران استان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: این مراکز اطفای حریق در روستاهای باغو از توابع بندرگز، نوده‎ملک از توابع گرگان، سرکلاته از توابع کردکوی، باقرآباد از توابع رامیان، فارسیان از توابع آزادشهر، آق‎قمیش از توابع گالیکش، کنگور و غازان‎قایه از توابع کلاله، قله‎قافه از توابع مینودشت و محمدآباد از توابع علی‎آبادکتول قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف سرعت‎بخشی به اطفای حریق در آن روستا و  روستاهایی است که در مجاورت آن قرار دارند.

سمیعی با تاکید بر برنامه پیشگیری این اداره کل در روند انجام امور افزود: با توجه به نزدیکی روستاهای استان به جنگل‎ها این پایگاه‎ها ظرفیت مناسبی برای اطفای حریق‎های احتمالی منابع ملی و زمین‎های زراعی هستند.

این مسئول ادامه داد: در مرحله دوم برای تجهیز و نگهداری این مراکز اقلامی از جمله وسایل انفرادی اطفای حریق و دیگر وسایل مورد نیاز پیش‎بینی شده است.

استقرار کانکس‎های مدیریت بحران مجهز به تجهیزات مورد نیاز در 33 روستای گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهمیت توجه به روستاها در عرصه‎های مدیریت بحران تصریح کرد: بیش از این کانکس‎های مدیریت بحران مجهز به تجهیزات مورد نیاز در 33 روستای این استان مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش همگانی امداد و نجات و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی از جمله برنامه‎های مورد نظر این اداره کل است که به کمک دستگاه‎های متولی از جمله دفتر روستایی استانداری در پی آن هستیم.

سمعیی متذکر شد: بی‎شک احساس امنیت و افزایش ضریب ایمنی روستاهای استان در اولویت برنامه‎های این اداره کل بوده و همراهی دفتر روستایی استانداری نیز در تحقق این مهم بسیار مطلوب بوده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مقاوم‎سازی اماکن مسکونی روستایی از جمله طرح‎های موفق استان بوده که ساختار اکثر روستاهای استان را از بافت‎های سنتی به بافت‎هایی محکم و زیبا مبدل ساخته است.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول