اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه زنجان:

رفع مشکلات نان زنجان در گرو صنعتی شدن است/ برخورد‏های جدی با نانوایان متخلف

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مشکلات پخت نان در استان زنجان گفت: مشکلات نان زنجان در گرو صنعتی شدن این صنعت است.

رفع مشکلات نان زنجان در گرو صنعتی شدن است/ برخورد‏های جدی با نانوایان متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمال ناصحی ظهر امروز در کارگاه آموزشی مضرات افزودنی‏های غیرمجاز در تولید نان، اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت نان فقط باید در مسیر صنعتی‌سازی حرکت کرد.

وی به عادات غذایی مردم اشاره کرد و افزود: ذائقه غذایی مردم برای استفاده از نان سنتی باید در گذر زمان تغییر کند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مردم عادت به استفاده از نان سنتی دارند، خاطرنشان کرد: تولید نان به شیوه سنتی با اعمال همه مسائل بهداشتی و تغذیه‏ای نمی‏تواند در حد مطلوب باشد.

*کیفیت غذایی و بهداشتی نان صنعتی بسیار بالاتر از سنتی است

وی حرکت در مسیر صنعتی‌سازی تولید نان و تغییر ذائقه غذایی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: کیفیت غذایی و بهداشتی نان صنعتی بسیار بالاتر از سنتی است.

ناصحی به تولید نان صنعتی در استان‏های دیگر کشور اشاره کرد و افزود: استان‏های اصفهان و یزد گام‏های مثبتی در راه صنعتی‌سازی پخت نان برداشته‏اند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان کیفیت تولید نان را در کشور ایران حائز اهمیت بسیاری دانست و اظهار داشت: میزان مصرف نان در کشور ایران سه برابر کشورهای توسعه‌یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف نشان از اهمیت نان در سفره غذایی ایرانی‏ها دارد، یادآور شد: باید برای ارتقای کیفیت نان تولیدی تلاش بیشتری صورت گیرد.

*نانواها سه برابر بیشتر از دیگران در سلامت زنجانی‏ها نقش دارند

ناصحی از نانواهای زنجانی خواست نسبت به تولید با کیفیت نان تلاش بیشتری کنند و ادامه داد: نانواها سه برابر دیگران در سلامت زنجانی‏ها نقش دارند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان خواستار توجه جدی مسئولین به بهداشت نانواها زنجان شد و افزود: نان در سفره مردم زنجان جایگاه ویژه‏ای دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت نان مصرفی برای شهروندان زنجان بسیار بالاست، یادآور شد: به دلیل اهمیت نان در سفره‏های مردم باید نسبت به کیفیت و بهداشت آن توجه ویژه داشت.

*ضعف در رعایت بهداشت واحد‏های نانوایی

ناصحی وضعیت بهداشتی واحد‏های نانوایی در سطح شهر زنجان را نامناسب عنوان کرد و افزود: بازدید‏های مکرر نشان از ضعف در رعایت بهداشت در واحد‏های نانوایی دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در دو ماه اخیر بازدید‏ها و نظارت‏ها تشدید شده است و این روال ادامه خواهد داشت.

*برخورد شدید و بدون اغماض با نانوایان متخلف

وی با اشاره به تشدید نظارت از واحد‏های نانوایی سطح شهر زنجان، خاطرنشان کرد: با واحدهایی که تخلف کنند بدون کوچکترین اغماضی برخوردهای شدید خواهد شد.

ناصحی خواستار ارتقای وضعیت بهداشتی واحدهای نانوایی در شهر زنجان شد و افزود: استفاده از ابزارهای قانونی آخرین راهکار برای کنترل است که متاسفانه در حال انجام آن هستیم.

*برای بهبود وضعیت نان تولیدی در استان تلاش بیشتری شود

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری مسئولین برای ارتقای وضعیت کیفی و بهداشتی نان در استان زنجان، گفت: برای بهبود وضعیت نان تولیدی در استان باید تلاش بیشتری شود.

وی به بهداشت فردی نانواها در واحدهای تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: رعایت بهداشت فردی در واحد‏های نانوایی بهبود پیدا کرده ولی به حد مطلوب نرسیده است.

ناصحی سلامت شهروندان را در گرو رعایت مسائل بهداشتی نانواها دانست و اظهار داشت: نانواها نسبت به بهداشت شهروندان زنجانی حساسیت بیشتری داشته باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان نانواها را از اقشار پرتلاش جامعه معرفی کرد و گفت: تلاش و زحمات نانواها باید مورد تقدیر واقع شود.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول