اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پهلوانان جوان ایران آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا

خبرگزاری فارس: تیم ملی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای جوانان کشور نخستین اردوی آمادگی خود را پشت ‌سر می‌گذارد تا خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کند.

پهلوانان جوان ایران آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگار ورزشی فارس از سنندج، این برای نخستین‌بار در طول تاریخ این رشته ورزشی است که اردوی آماده‌سازی ورزش پهلوانی و باستانی در رده سنی جوانان برگزار می‌‌شود و طی آن 20 ورزشکار منتخب از استان‌های سراسر کشور به همراه دو مربی، دو مرشد و مدیر کمیته تیم‌های ملی در آن حضور دارند.

نکته جالب اینکه اعضای اصلی این تیم را پژمان سکونتی و فرید امانتی باستانی‌کاران کردستانی تشکیل می‌دهند، ضمن آنکه از نظر مربی تیم، پژمان سکونتی از سنندج همراه با محسن گلستانی از خراسان رضوی و علی زینال‌صفت، باستانی‌‌کار کرمانشاهی جزو فنی‌ترین ورزشکاران حاضر در اردو هستند.

علاوه بر این، رضا غلامی مربی کردستانی و نایب رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کردستان به همراه سیدمهران هاشمی مربی تهرانی کار هدایت ورزشکاران را برعهده دارند.

این مرحله از اردوی تیم ملی جوانان تا 30 بهمن‌ماه در مجتمع ورزشی شهید شکوهی سنندج ادامه دارد و پس از آن اعضای تیم در دومین مرحله اردو حاضر خواهند شد تا خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا که اوایل سال آینده به میزبانی عراق برگزار خواهد شد، آماده کنند.

از دیگر برنامه‌های باستانی‌کاران استان، اعزام 3 نفر از ورزشکاران زورخانه‌ای کردستان به همراه یک مرشد در تاریخ 23 اسفند‌ماه در مسابقات انتخابی رده‌ سنی بزرگسالان به میزبانی شاهرود خواهد بود.

همچنین قرار است، اول اسفندماه‌ اردوی آموزشی با حضور تیم‌های ملی جمهوری آذربایجان و گرجستان به مدت هشت روز و زیرنظر مربی آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای در مجموعه ورزشی شکوهی برگزار می‌شود.

گفتنی است، نهم اسفندماه نیز سومین دوره مسابقات بین‌المللی جام فجر با شرکت کشورهای گرجستان، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و عراق به همراه سه تیم از استان کردستان در قالب تیم‌ ملی ایران در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی آکادمی بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی شهید شکوهی سنندج به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

انتهای پیام/79012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول