اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جهان‏وطن- 39

شهید شاطری دل‌ مردم لبنان را تسخیر کرده بود

خبرگزاری فارس: مجمع رزمندگان و نخبگان استان سمنان مقیم تهران با صدور بیانیه‏ای تاکید کرد: سردار شهید شاطری دل‌ مردم لبنان و همه همکارانش را تسخیر کرده بود.

شهید شاطری دل‌ مردم لبنان را تسخیر کرده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجمع رزمندگان و نخبگان استان سمنان مقیم تهران با صدور بیانیه‏ای در رثای شهادت سردار سازندگی، شهید والامقام، اندیشمند صادق، مخلص و بی‌ادعای بسیجی دکتر حسن شاطری نماینده جمهوری اسلامی ایران در ستاد بازسازی لبنان آورده است: در آستانه سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که عصر بیداری اسلامی نام گرفت و قدرت نرم جمهوری اسلامی با الگویی بی‌بدیل جهان را در پیچ تاریخی قرار دارد و می‌رود دوران رهبری جهانی انقلاب اسلامی مقابل نظام سلطه بر اساس دکترین وحیانی قرآن که می‌فرماید «و نرید انمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الوارثین» حکمفرما شود، روح ملکوتی مجاهد فی‌سبیل‌الله، رزمنده دلاور اسلام و شخصیت همه‏جانبه و نقش‌آفرینی، صادق و مخلص دوران خدمت و سازندگی جهان اسلام، به دست شقی‌ترین دشمنان خدا یعنی رژیم سفاک و غاصب صهیونیست در جاده دمشق- بیروت هنگام حمایت از محرومان و مستضعفان در خط مقدم جهاد سازندگی به شهادت رسید.

در ادامه می‏خوانیم: سرداری شهید شد که با روحیه بسیجی و همت انقلابیش، ارتفاعات شمال‏غرب، کردستان و دشت خوزستان گواه دوران هشت سال حماسه و ایثار و یادآور جهاد خستگی‌ناپذیرش بود.

در این بیانیه آمده است: سرداری که با تشکیل حلقه‌های فرهنگی، معرفتی، بصیرتی و معنوی سال‌ها پس از دوران دفاع مقدس، عضویت در هیئت امنای مجمع رزمندگان و نخبگان استان سمنان در تهران و مدیریت طولانیش در مجمع، مصداق کامل «حسن اولئک رفیقا» بود.

در ادامه آورده شده است: در دفاع جانانه از شیعیان لبنان که جنگ 33 روزه نام گرفت و مسلمانان فلسطین و غزه و سوریه در مقابل جنایتکاران صهیونیست و نظام سلطه، از اهتمام بلندش و قامت بازسازی شده مناطق تخریب شده در مرکز و جنوب لبنان نشان از بی‌نشانی و بزرگی خدمات صادقانه‌اش دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: حاج حسن قله بود که از او می‌جوشید و به بدنه سرازیر می‌شد، نیروهای تحت مسئولیتش به او به عنوان فرمانده تنها نگاه نمی‌کردند، بلکه الگویی بود که دل‌های برادرانش را تسخیر کرده بود، هر مسئولیتی در هر زمان و در هر مکان به او واگذار می‌شد، با تمام قوا آن را به مصداق فرموده ولایت مطلقه می‌پنداشت که می‌فرمودند هر مسئولیتی که در دست شما عزیزان می‌باشد، تنگه احدی است که می‌بایست از آن پاسداری کنید.

در این بیانیه افزوده شده است: به راستی حاج حسن مصداق بارز پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بود. به قول سیدالشهدای اهل قلم، شهید آوینی که آری شهادت زیباست. اما مثل مرد، پای بیرق انقلاب ایستادن از آن زیباتر است. خون دادن برای امام خمینی زیباست، اما خون دل خوردن برای امام خامنه‌ای از آن هم زیباتر است.

همرزمان آن شهید گرانقدر والامقام، ضمن تبریک و تسلیت به خانواده محترم و داغدارش و امت حزب الله، تجدید میثاق با آن شهید سرافراز و ولی امر مسلمین جهان، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، آمادگی کامل خود را در ادامه راه شهیدان و تبعیت از تدابیر و فرامین معظم‏له اعلام کرده و امیدوار است با عنایات قادر متعال تا رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلندش، لبیک گویان واقعی ندای امین عمار ولی امر خود باشیم.

مراسم تشییع سردار شهید حاج حسن شاطری روز جمعه این هفته باشکوه خاصی در شهر شهیدپرور و ولایت‏مدار سمنان برگزار شد و هزاران نفر از مردم استان سمنان از میدان سعدی (معراج شهدا) به سمت میعادگاه نماز جمعه و گلزار شهدای سمنان این شهید بزرگوار را تشییع کردند.

انتهای پیام/2249/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول