اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد:

تدابیر لازم برای دانشجویان بورسیه خارج از کشور اندیشیده شد

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد گفت: برای ادامه تحصیل دانشجویان بورسیه خارج از کشور در داخل توسط حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تدابیری اندیشه شده که به زودی عملیاتی می‌شود.

تدابیر لازم برای دانشجویان بورسیه خارج از کشور اندیشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ششمین جلسه کمیته آموزشی و هفتمین جلسه کمیته دانشجویی منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی، امروز و با حضور دبیر منطقه 16، رئیس دانشگاه آزاد گچساران، معاونین دانشجویی و آموزشی واحدهای دانشگاهی منطقه 16 در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

لزوم حضور دانشجویان مشروطی در کلاس‌های مشاوره

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه همدلی و همراهی رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی را بزرگ‌ترین سرمایه این منطقه دانست.

مسعود زاده‌باقری اظهار کرد: برگزاری منظم جلسات یکی از اهداف منطقه بوده و این جلسات با رصد کردن اولویت‌ها، گام‌های اساسی را در اعتلای منطقه بر می‌دارد.

وی با تأکید بر آگاهی بخشی، تبادل و تعامل بین معاونین و رسیدن به یک همگرایی مشترک خاطرنشان کرد: هدف اصلی ورود دانشجویان به دانشگاه، آموزش مطلوب بوده و در منطقه 16 دانشگاه آزاد در زمینه ارتقای کیفی آموزشی گام‌های اساسی و مؤثری برداشته شده است.

زاده‌باقری تقویم آموزشی مشترک، شکسته شدن دروس سه واحدی و چهار واحدی به وقت‌های یک و نیم و دو ساعت در دو روز مختلف، رعایت سرفصل‌های مصوب و حضور مستمر مدیران گروه را از جمله اقدامات مؤثر در راستای ارتقای کیفیت آموزشی واحدهای دانشگاهی منطقه 16 عنوان کرد.

وی به بازنگری آیین نامه آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: برای ادامه تحصیل دانشجویان بورسیه خارج از کشور در داخل توسط حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تدابیری اندیشه شده که به زودی عملیاتی می‌شود.

زاده‌باقری تصریح کرد: دانشجویانی که در منطقه 16 مشروط می‌شوند بدون شرکت در کلاس مشاوره، نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند.

اعضای هیئت علمی حق‌التدریس صاحب کد کشوری می‌شوند

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد ادامه فعالیت اعضای هیئت علمی حق‌التدریس را منوط به تأیید صلاحیت عمومی  آن‌ها در شورای اجرایی جذب استان‌ها دانست.

زاده‌باقری افزود: اعضای هیئت علمی حق‌التدریس با شرکت در آزمون‌های علمی و عمومی دارای کد کشوری می‌شوند.

وی اذعان داشت: در کمیته ICT منطقه به تکمیل بانک اطلاعات اعضای هیئت علمی تاکید فراوان شده و استادان باید نواقص مدارک خود را هر چه زودتر تحویل دهند.

زاده‌باقری با تاکید بر محوریت دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو محور است.

وی بیان داشت: دانشجویان ذات دانشگاه هستند و بایستی با رعایت قانون و مقررات از سخت‌گیری‌های غیر ضروری پرهیز کرد و تا حد امکان باید با تساهل برخورد کرد.

تأسیس دوره‌های میان رشته‌ای در مقاطع تحصیلی تکمیلی

دبیر منطقه 16 با تأکید بر لزوم همکاری و کمک به دانشجویان تصریح کرد: اگر به دانشجویان در امور مختلف خدمات‌رسانی کنیم سبب حسنه ماندگاری شده‌ایم.

زاده‌باقری از تأسیس دوره‌های میان رشته‌ای در واحدهای دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

وی ابراز داشت: توسعه جهشی تحصیلات تکمیلی و توسعه هدفمند رشته‌های دوره دکتری متناسب با نیازها و تحولات جامعه مورد نظر است.

زاده‌باقری از ارزیابی متمرکز معاونت‌های آموزشی در سال آینده خبر داد و گفت: برای کیفیت بخشی بیشتر در فعالیت‌ها و ایجاد رقابت در واحدهای دانشگاهی در سال 92 ارزیابی آموزشی توسط حوزه معاونت آموزشی دانشگاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت علمی، آکادمیک و جوشش فکری در دانشجویان، بر تلاش هر چه بیشتر مسئولان واحدهای دانشگاهی و معاونان در این زمینه تأکید کرد.

زاده‌باقری افزود: ارتقای روحیه و بالندگی معنوی دانشجویان از جمله اهداف مهم دانشگاه بوده و پیوند آموزش و فرهنگ به تربیت نیروی انسانی کارآمد منتج می‌گردد.

انتهای پیام/82001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول