اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‌آموزی گلستان:

500 دانش‌آموز گرگانی به مناطق جنگی اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی گلستان گفت: صبح امروز در قالب کاروان راهیان نور، 500 دانش‌آموز پسر گرگانی به مناطق جنگی اعزام شدند.

500 دانش‌آموز گرگانی به مناطق جنگی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد فراهی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه مراسم اعزام دانش‌آموزان گلستانی در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این اردو مرحله پنجم اعزام به مناطق جنگی بوده که طبق برنامه‌ریزی 8 هزار دانش‌آموز پسر به این مناطق اعزام می‌شوند. 

وی افزود: دانش‌آموزان پسر دوم دبیرستان طی 16 مرحله در ماه‌های بهمن و اسفند 1391 به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

امسال 16 هزار دانش‌آموز دوم دبیرستان به اردوی راهیان نور می‌روند

مسئول بسیج دانش‌آموزی گلستان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دختر دوم دبیرستان نیز به صورت جداگانه پیش از این در ماه‌های آبان و آذر 1391 به مناطق جنگی اعزام شدند. 

فراهی گفت: 8 هزار دانش‌آموز دختر دوم دبیرستان طی 16 مرحله و در قالب اردوی راهیان نور از مناطق جنگی بازدید کردند.

به گفته وی، در مجموع 16 هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوم دبیرستان امسال طی 32 مرحله به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

دانش‌آموزان دوره عملی درس آمادگی دفاعی را در این اردوها می‌گذرانند

مسئول بسیج دانش‌آموزی گلستان دلیل انتخاب پایه دوم مقطع دبیرستان برای اعزام به مناطق جنگی را گذراندن دوره عملی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد.

فراهی گفت: دانش‌آموزان در این اردوها از مناطق جنگی هویزه، دهلاویه، طلائیه و شلمچه و همچنین یادمان عملیات والفجر هشت در اروند کنار بازدید می‌کنند. 

وی در خصوص اهداف اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی، دانش‌آموزان را رزمندگان جنگ نرم دانست و اظهار داشت: اینها باید از فضای معنوی و سنگرهای جنگ سخت بازدید و به تأسی از شهدا و دم مسیحایی آنها در جنگ نرم توانمند شوند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی گلستان افزود: ارتقای سطح ایمان، سلحشوری، از خودگذشتگی، استقامت و شناخت کافی از حال و هوای رزمندگان و شهدایی که در محاصره‎های اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی بودند از اهداف دیگر این اعزام‎ها هستند.

لازم به ذکر است اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نور با همکاری سپاه نینوا استان، اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان دانش‌آموزی گلستان انجام می‎شود. 

انتهای پیام/2307/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول