اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شعبه آذربایجان غربی خبر داد

حضور نمایشنامه‌نویسان آذربایجان‌غربی در جشنواره نمایشنامه‌نویسی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی شعبه آذربایجان غربی گفت: نمایشنامه نویسان پیشکسوت و جوان استان برای حضور در اولین جشنواره نمایشنامه نویسی کشور آماده می‌شوند.

حضور نمایشنامه‌نویسان آذربایجان‌غربی در جشنواره نمایشنامه‌نویسی کشور

سید جلیل آغداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:این جشنواره در سه بخش ویژه، کودک و نوجوان و نمایشنامه‌های بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و صیانت از حقوق نمایشنامه نویسان کشور عنوان کرد و افزود: برخی از سود جویان به علت وجود اشکالاتی در قوانین کپی رایت در کشور دست به سرقت ادبی می‌زنند که برگزاری این جشنواره گام مهمی در جلوگیری از این مساله در بخش نمایشنامه نویسی می‌شود.

آغداشی ثبت و ضبط آثار نمایشی ارسال شده به این جشنواره را یکی دیگر از امتیازات آن عنوان کرد و گفت: طی گفتمانی که با دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی داشتیم قرار بر این شده که امنیت خاطر صاحبان نمایشنامه‌ها در نظر گرفته شده و راه هرگونه سوء استفاده و بروز مشکلات احتمالی بسته شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شعبه آذربایجان غربی همچنین ارتقا و اعتلای هنر نمایشنامه نویسی، پیوند و گسترش تئاتر در جامعه، شناسایی و معرفی نمایشنامه‌های ارزنده و فاخر به جامعه هنری، ایجاد فضای مناسب برای کشف استعدادهای تازه و حمایت از نمایشنامه نویسان برای تولید آثار فاخر را از اهداف دیگر این جشنواره ملی عنوان کرد.

آغداشی از نمایشنامه نویسان استانی خواست تا در نمایشنامه‌های ارسالی خود به مفاهیم اخلاقی، معرفی فرهنگ و سنن و باورهای بومی و دینی توجه بیشتری داشته باشند.

شایان ذکر است این جشنواره 21 فروردین سال آینده در تهران برگزار می‌شود و هنرمندان تنها تا پایان بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/61017/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول