فرشید تربیت در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در فضای کنونی تئاتر اصفهان اختلافهای زیادی وجود دارد که دلیل اصلی آن این است که بیشتر اهالی نمایش در اصفهان هدف اصلی تئاتر را فراموش کردهاند.
وی افزود: اگر هدف تئاتر را سود و منفعت گروهی و احساس لذت بدانیم این مسئله مغفول مانده است چرا که همه به دنبال منافع شخصی خود هستند و مسیر درستی را برای این موضوع نیز انتخاب نکردهاند.
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: مسئولان فرهنگی شهر مانند اداره ارشاد اصفهان و شهرداری درباره تئاتر همفکری لازم را ندارند و هر کدام ایدهها و نظرات خود را درباره تئاتر در فضایی جداگانه و بدون همکاری با یکدیگر دنبال میکنند.
وی با اشاره به داوری جشنوارههای تئاتر اظهار کرد: از دیدگاه من نظرات گروه داوران نباید یکسان باشد بلکه لازم است از جمع اضداد تشکیل شده باشد تا با این نظرات متفاوت تئاترهای به واقع شایسته انتخاب شوند و این در حالی است که اکنون دیدگاه داوران جشنوارهها همسو و موافق است.
تربیت با بیان اینکه فضای تئاتر اصفهان به آن شدتی که کارگردانان به آن اعتقاد دارند بد نیست، تأکید کرد: زمانی که از شهر خود برای کار در تئاتر به اصفهان آمدم گروههای زیادی که من را به واسطه فعالیتهایم میشناختند به من پیشنهاد دادند که وارد گروه آنها شوم.
وی اضافه کرد: البته من نیز مایل بودم با آنها کار کنم اما متوجه این فضای نامناسبی در تئاتر اصفهان شدم که بیشتر گروههای نمایشی پشت سر یکدیگر صحبت میکردند بنابراین سعی کردم گروهی را انتخاب کنم که از این موارد به دور باشد.
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: یکی از کارگردان مطرح تئاتر اصفهان یکبار افرادی از گروههای مختلف تئاتری را به دور یکدیگر جمع کرد تا نمایش مشترکی با همکاری یکدیگر کار کنند اما پس از مدتی این افراد دیگر در جلسات شرکت نکردند و اقدام وی برای اتحاد هنرمندان به نتیجه نرسید.
وی اضافه کرد: همچنان این امیدواری وجود دارد که هنرمندان تئاتر اصفهان تفکرات خود را همسو کنند تا بتوانیم هنر نمایش را در اصفهان ارتقا دهیم.
انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001