اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی

نخستین فصل تئاتر جوان به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: نخستین فصل تئاتر جوان خراسان شمالی ویژه تولیدات نمایشی کارگاهی، هم‌زمان با سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نخستین فصل تئاتر جوان به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، رئیس حوزه هنری استان در آیین پایانی این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نمایش و جلوه حضور مردمی در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: درون مایه حماسی این انقلاب ظرفیت مناسبی برای تبدیل آن به نمایش است و می‌توان از مفاهیم ارزشی موجود در لابه‌ای آثار نمایشی بهره برد.

میثم مرادی‌بیناباج اضافه کرد: باید با مطالعه و شناخت بیشتر از این ظرفیت گسترده و وسیع برای تولید آثار نمایشی فاخر بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما برگزاری جشنواره و معطوف کردن برنامه‌ها به این سمت نیست و صرف برگزاری جشنواره و تولید یک اثر نمایشی برای شرکت در جشنواره کاری از پیش نمی‌رود، گفت: جشنواره ملجعی برای تولیدات نمایشی است و ما به دنبال تئاتر دائمی و فعال که با پرهیز از جشنواره زدگی به دست می‌آید، هستیم.

مرادی‌بیناباج تصریح کرد: نقد و بررسی و مرور آثار و نیز سمت و سو دادن نگاه‌ها به سمت تولید و محور قرار دادن این مهم، هدف ما است.

وی همچنین ارتقای سطح فرم آثار نمایشی و دیگری عمق بخشی به محتوا را به عنوان دو رویکرد مدنظر از سوی حوزه هنری عنوان کرد و افزود: برگزاری این گونه برنامه‌های کارگاهی و به نوعی آموزش، هنرمندان را به سمت دو موضوع فوق سوق خواهد داد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی خلاء نمایشنامه نویسی را به عنوان یکی از مسائل اساسی در حوزه هنرهای نمایشی استان و حتی کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا گروه‌های نمایشی خوب و جوان داشته باشیم و این امر به یمن برگزاری جلسات پاتوق تئاتر با کم‌ترین هزینه میسر شده و تاکنون هشت اثر نمایشی تولید شده است.

وی همچنین در این مراسم عباس دلشاد، عباس کریمی و نیز مهدی کشمیری از داوران و نیز کارگردانان جوان شرکت کننده در این فصل تئاتر نیز با قدردانی، نکاتی را برای حرکت‌های سازنده‌تر در حوزه هنرهای نمایشی به عنوان پیشنهاد ارائه دادند و این برنامه را فصلی شرافتمندانه و نوعی همدلی اصحاب هنر در این رشته هنری ذکر کردند.

به گزارش فارس، هیئت داوران در بخش موسیقی از «هادی روشندل» برای آهنگ‌سازی آثار نمایشی «خط سرخ» و «آن سه نفر» و نیز «محمد حمیدی» آهنگ‌ساز نمایش‌های «چه کسی جنگ را آغاز کرد» و «مرگ در می‌زند» تقدیر به عمل آورد.

همچنین در بخش طراحی صحنه جایزه این بخش جایزه به «مصطفی شکاریان» اهدا شد و داوران جایزه بهترین ایده و طرح را به «پویان سهرابی» اعطا کردند.

در بخش بازیگری زن داوران ضمن تقدیر از «سوسن باغیشنی» و «بهار بازخانه»، «مینا امانی» را به عنوان رتبه اول این بخش انتخاب و «سارا مدنی» و «مریم روحانی» را به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم دانستند.

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران «حامد عالمی‌پور» را به عنوان نفر اول برگزید و «مسعود نصیری» توانست مقام دوم فصل تئاتر را از آن خود کند.

همچنین «پیمان صفرزاده» و «مجتبی کیوان‌زاده» در این بخش به طور مشترک سوم شدند.

بر اساس رای هیئت داوران «حامد عالمی‌پور» به عنوان کارگردان برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

نخستین فصل تئاتر استان خراسان شمالی ویژه تولیدات کارگاهی از 19 تا 21 بهمن ماه با رقابت هشت گروه نمایش برگزار شد.

انتهای پیام/63001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول