اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان جوان کرجی:

امکانات تئاتر البرز عادلانه توزیع شود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان جوان تئاتر کرج گفت: باید امکانات فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه نمایش عادلانه توزیع شود.

امکانات تئاتر البرز عادلانه توزیع شود

سیاوش اسد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل اینکه به تازگی تشکیل شده و شهرستان‌های این استان پیش از این تحت نفوذ پایتخت قرار داشتند، از نظر امکانات فرهنگی و هنری شرایط استانداردی ندارند.

وی تصریح کرد: البته نباید از کنار تلاش مدیران استانی به ویژه مدیریت ارشد ارشاد استان البرز به سادگی گذشت، چراکه آنها در همین مدت اندک، تلاش‌های بسیاری برای افزایش امکانات فوق انجام داده‌اند.

این کارگردان جوان که اثر نمایشی او تحت عنوان رقص کاغذ پاره‌ها نخستین نمایشی بود که در تئاتر شهر کرج به روی صحنه رفت، گفت: با توجه به محدودیت امکانات به ویژه سالن‌ نمایش، لازم است که مدیریت ارشد هنری استان و متولیان اداره کل ارشاد، این امکانات را به صورت عادلانه میان هنرمندان توزیع کنند.

* توزیع عادلانه امکانات به معنی تقسیم مساوی نیست

اسد متذکر شد: البته منظور از توزیع عادلانه همان طور که نظریه‌پردازان و محققان می‌گویند، تقسیم مساوی امکانات نیست، بلکه باید بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون امکانات بر اساس توانایی و نیاز افراد در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان نمونه در کرج یک سالن تئاتر شهر به تازگی افتتاح شده است، ما نباید زمان استفاده از این سالن را به صورت مساوی بین همه تقسیم کنیم، بلکه باید با در نظر گرفتن شاخصه‌های مختلف از جمله سابقه، اهمیت کار، توانمندی و مسائل دیگر فرصت استفاده از سالن تئاتر شهر کرج به صورت صحیح در بین فعالان تئاتر استان توزیع کنیم.

* ایجاد مانع در راه اجرای نمایش 5 میلیون روبل

این کارگردان جوان در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت آخرین اثرش تحت عنوان 5 میلیون روبل از سری نمایشنامه‌های پزشک نازنین گفت: همانطور که اهالی هنر و نمایش می‌دانند، این اثر نوشته نیل سایمون است و ما این کار را طی ماه‌های اخیر با جدیت و علاقه بسیار تمرین کردیم و اکنون همه چیز برای اجرای نمایش آماده است.

اسد افزود: متاسفانه موانعی در راه اجرای این نمایش ایجاد شده است که امیدوارم مدیریت ارشد فرهنگی و هنری استان البرز و شهرستان کرج هر چه سریع‌تر به این مشکلات رسیدگی و برای رفع موانع موجود اقدام کند.

وی تصریح کرد: این نمایش بر اساس وعده‌های داده شده قرار بود در بهمن ماه امسال در تئاتر شهر کرج اجرا شود، اما متأسفانه به دلایل مختلف که بسیاری از آنها را من اطلاعی ندارم، تا این لحظه مجوز اجرا نگرفته است.

کارگردان نمایش رقص کاغذ پاره‌ها به کارگیری سلایق مدیریتی را یکی از مهم‌ترین مشکلاتی عنوان کرد که فعالان تئاتر در کرج با آن روبه‌رو هستند.

اسد افزود: نمایش 5 میلیون روبل روز سه‌شنبه برای بازبینی رفت که مسئولان مربوطه مجوز مشروط برای آن در نظر گرفتند، یعنی مواردی را مطرح کردند که باید اصلاح شود. منتهی اصلاحاتی که مطرح شده است، یکسری موارد کلی است از جمله اینکه گفته‌اند این اثر تحلیل صحیحی ندارد.

سیاوش اسد متذکر شد: این نوع اشکال‌گیری نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری‌ها به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود و وقتی چنین رویکردی را شاهد هستیم، نمی‌توانیم به آینده تئاتر استان البرز امیدوار باشیم. مجموعه تئاتر 5 میلیون روبل تلاش زیادی دارند تا این نمایش در اسفند ماه سال‌جاری اجرا شود و امیدوارم مدیریت ارشد استان البرز برای تحقق این مهم همکاری بیشتری با ما داشته باشد.

اسد در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه این کار باید در دی ماه بر روی صحنه می‌رفت و تعدادی از جوانان مستعد و توانمند تئاتر استان البرز و شهرستان کرج در ابتدا با ما همکاری داشتند که متاسفانه به دلیل تاخیر در اجرا و عدم صدور مجوزهای لازم، بسیاری از آنها از گروه جدا شدند که برای من به عنوان کارگردان این نمایش، تاسف‌برانگیز است.

انتهای پیام/2302/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول