اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

کشف 120 تن کشفیات موادمخدر از مبادی ورودی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال کشفیات موادمخدر در این استان، قریب به 120 تن بوده که توسط نیروی انتظامی از سطح و مبادی ورودی صورت گرفته است.

کشف 120 تن کشفیات موادمخدر از مبادی ورودی سیستان و بلوچستان

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پدیده پیچیده اعتیاد گریبانگیر استان سیستان و بلوچستان شده به‌دلیل همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان است و اینکه این استان گلوگاه مسیر عبور این مواد است که باید با برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت ویژه در این امر سرمایه‌گذاری خاصی شود.

وی انسداد مرزها، پوشش فراگیر مبادی ورودی، استقرار واحدهای مرزبانی و انتظامی را در ریزش آسیب‌ها مؤثر دانست و افزود: انجام اقدامات پیشگیری، آموزشی، فرهنگی، خدماتی و همچنین تشدید مجازات‌ها از دیگر موارد کاهش این آسیب اجتماعی در سال‌های اخیر بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان توانمندسازی، آموزش، فرهنگ‌سازی و اشتغال مولد و پایدار، ایجاد خوداتکایی در کارآفرینی را از اقدامات انجام شده توسط مسئولان مربوطه استان در این امر مهم عنوان کرد و بیان داشت: نمایشگاه سیار عکس که خود یک کارگاه آموزشی مفید است گشایش آن در مرکز پیشگیری و توسعه بهزیستی استان، حرکتی مؤثر فرهنگی در این زمینه محسوب می‌شود.

شیخ‌زاده از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده شورای هماهنگی موادمخدر در حوزه فرهنگی، آموزشی، بازتوانی و آسیب‌زدایی خبر داد و تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و مبارزه و درمان این آسیب اجتماعی باید از توان تمامی دستگاه‌ها و مردم بهره گرفت تا آسیب‌زدایی شتاب بیشتر بگیرد و لازمه این امر فرهنگ‌سازی، آموزش، مشاوره و توانمندسازی است.

وی عملکرد دفتر حمایت از بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در زمینه آموزش زوج‌های جوان تا پنج سال اول زندگی را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: برای گذر از بحران‌های زندگی، مقاوم سازی با آموزش اصولی مبتنی بر آموزه‌های دینی ضروری است.

انتهای پیام/75003/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول