اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هنرنمایی «کشتی‌گیران لوچوکار مازندران» در جام جهانی کشتی

خبرگزاری فارس: سرپرست انجمن لوچو کشور اعلام کرد: لوچو کشتی سنتی مازندران و آیین «دورون» یا رجزخوانی در افتتاحیه مسابقات جام جهانی تهران برای نخستین بار به نمایش درخواهد آمد.

هنرنمایی «کشتی‌گیران لوچوکار مازندران» در جام جهانی کشتی

محمدرضا بحرگرد نیکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: با پیشنهاد غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی و موافقت سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و مساعدت رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی، لوچو کشتی سنتی مازندران و آیین «دورون» یا رجزخوانی در افتتاحیه مسابقات جام جهانی تهران برای اولین بار به نمایش درخواهد آمد.

سرپرست انجمن لوچو کشور عنوان داشت: کشتی مازندران برگرفته از لوچو است که تاکنون آنگونه که باید، شاهد معرفی این ورزش سنتی و پهلوانی در سطح کشور نبوده‌ایم.

 

 

رئیس ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران یادآور شد: اسطوره‌های کشتی کشور همچون امامعلی حبیبی، عبدالله موحد، رضا یزدانی، مهدی حاجی‌زاده، عباس حاج کناری و ...تمامی این قهرمانان جهان و المپیک لوچوکار بوده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر کمی خرد جمعی در مازندران بوجود آید پس از یک‌هزار و 500 سال از قدمت این کشتی سنتی بطور حتم کمتر از دو سال می‌توان آن را بین‌المللی کرد.

جام جهانی کشتی آزاد پنجشنبه و جمعه هفته جاری، 3 و 4 اسفندماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2296/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول