اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت خبر داد

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ NGL کشور تا سال 92 / هدر رفت روزانه 40 میلیون فوت گاز همراه با نفت در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر نفت از بهره‌برداری پروژه NGL جزیره خارک تا پایان سال 92 و هدر رفت روزانه 40 میلیون فوت مترمکعب گاز همراه با نفت در میادین و مناطق نفتی و گازی کشور خبر داد.

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ NGL کشور تا سال 92 / هدر رفت روزانه 40 میلیون فوت گاز همراه با نفت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره سیری رستم قاسمی دقایقی پیش در آیین بهره‌برداری از پروژه NGL در این جزیره که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: احمدی‌نژاد و دولت ایشان حتی در این ماه‌های پایانی نیز بیش از روزهای آغاز به کار دولت بر امور عمرانی کشور نظارت دارند.

وی با بیان اینکه اولویت اول صنعت نفت توسعه میادین مشترک نفت و گازی است، افزود: با شرایط امروز به لحاظ مسائل مالی و غیره، امور میادین مشترک وضعیت خوبی داشته و هزاران نفر در حال فعالیت از پروژه‌های توسعه میادین مشترک هستند.

وی ادامه داد: ایجاد پروژه‌های NGL با هدف جلوگیری از هدر رفتن گازهای همراه با نفت نیز در دستور کار و جزو اولویت‌هاست.

به گفته وی در حال حاضر در کشور روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز همراه با نفت در حال سوختن است که این رقم برابر با تولید کل گاز در برخی از کشورهاست.: این امر مشکلاتی را در حوزه زیست محیطی برای جزایر نیز رقم زده است.

قاسمی یادآور شد: در حال حاضر امور ایجاد و راه‌اندازی کارخانه NGL جزیره خارک نیز با هدف فرآورش 17 الی 18 میلیون مترمکعب گاز در روز، در حال پیگیری و اجراست که تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از کارخانه NGL خارک به عنوان بزرگترین کارخانه NGL کشور یاد کرد و افزود: همچنین امور مربوط به توسعه NGL میادین دهلران و چشمه خشک نیز آغاز شده و امور مربوط به NGL، سه‌هزار و دویست برای غرب کارون در دست توسعه است.

وی تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های NGL در سطح کشور، 35 میلیون مترمکعب گازهای همراه با نفت که در حال حاضر در مشعل‌ها سوزانده می‌شود به شبکه باز می‌گردد.

انتهای پیام/88001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول