اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اراک:

استان مرکزی برای سرمایه‌گذاری در صنایع مزیت‌دار ازبکستان آماده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اراک از آمادگی این استان برای سرمایه ‌گذاری در صنایع مزیت‌دار کشور ازبکستان خبر داد.

استان مرکزی برای سرمایه‌گذاری در صنایع مزیت‌دار ازبکستان آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا جعفری بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی میز کشوری ایران و ازبکستان در اراک اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری می‌تواند گام ارزشمندی در راستای تولید ثروت و اشتغال‌زایی پایدار با این کشور باشد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی و کشور ازبکستان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالا و ارزشمندی برخوردارند که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از این ظرفیت‌ها بهترین نتایج را کسب کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اراک با تاکید بر اینکه قرابت فرهنگی و همسایگی کشورهای ازبکستان و ایران نقش مؤثری در توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور دارد، خاطر نشان ساخت: بازار کشور ازبکستان از اهمیت ویژه‌ای برای ایران برخوردار است که خوشبختانه ما شناخت بسیار خوبی از این بازار داریم و حضور سالانه استان مرکزی در نمایشگاه مینی تکنولوژی کشاورزی تاشکند و اعزام هیئت‌های تجاری مختلف بین استان مرکزی و ازبکستان نشانگر آشنایی کامل دو کشور از بازارهای یکدیگر است.

وی اصلاح نظام صدور روادید برای تجار ایرانی، ایجاد مرکز تجاری ثابت ایران در تاشکند، ایجاد صندوق کارگشایی برای تبدیل سریع‌تر منابع مالی به ارزهای معتبر و ایجاد مرکز حقوقی و مشاوره ایرانیان در ازبکستان را از راهکارهای اساسی در تقویت مناسبات دو جانبه بین دو کشور دانست.

انتهای پیام/87008‌/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول