اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه بازدید سفیر فنلاند عنوان شد

اشتغال 10 هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اشتغال 10 هزار نفر در این منطقه خبر داد.

اشتغال 10 هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مسعود هندیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره بازدید اخیر سفیر فنلاند از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اظهار داشت: این دومین بار است که سفیر کشور فنلاند از این منطقه بازدید می‌کند که این امر می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مدنظر باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت و امور مربوطه به منطقه یاد شده است، افزود: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با با دستیابی به چشم‌انداز میان مدت، 34 هزار متر مکعب آب شیرین روزانه، 257 هزار تن آلومینیوم، 155 هزار تن آند، 4.7 میلیون تن فولاد و 18 هزار تن روی تولید می‌شود.

وی افزود: در این منطقه سالانه بیش از یک میلیارد دلار از تولیدات مذکور صادر می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه سهم منطقه خلیج فارس در توسعه صادرات غیرنفتی ایران عمده و قابل توجه است، افزود: در برنامه هدف، قرار بر افزایش تولید آلومینیوم به 500 هزار تن و تولید ناخالص فولاد تا 10 میلیون تن در سال است.

به گفته هندیان در برنامه هدف توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، توان تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی به 70 میلیون تن ارتقا داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال 10 هزار فرصت شغلی به طور مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ایجاد شده است، گفت: با وجود تحریم‌ها و فشارهای موجود، بخش اعظمی از تجهیزات مورد نیاز در منطقه به دست نیروهای ایرانی ساخته می‌شود که این امر نوید توسعه نیروی انسانی در بخش تولید و احیا فلزات را می‌دهد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بخش دیگری از سخنان پیرامون اهداف تاسیس و فعال‌سازی مناطق ویژه اقتصادی در کشور نیز افزود: در حال حاضر در ایران 16 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد فعال وجود دارد.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع در غرب بندرعباس در حال حاضر برخوردار است از کارخانه‌ها و واحدهای ذوب، تولید و احیای فلزات است.

کارخانه‌های فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، آلومینیوم هرمزگان، آلومینیوم المهدی، هرمز آل ،‌فولاد جنوب و چندین واحد دیگر از جمله واحدهای فعال در این منطقه است.

وجود زیرساخت‌های عظیم دریایی، دسترسی آسان به معادن غنی، انرژی ارزان، دسترسی به خطوط ریلی سراسری، فرودگاه‌ها، منابع انسانی متخصص، همجواری با آبهای آزاد و برخورداری از پایانه دریایی تخلیه و بارگیری به ظرفیت 12 میلیون تن سالیانه از جمله ویژگی‌های

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است.

انتهای پیام/88001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول