اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی

جلسه کارگروه اشتغال قزوین در سال 91 تشکیل شد

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت ثبت اشتغال دستگاه‌ها در سامانه رصد اشتغال بررسی و میزان تحقق تعهدات هر دستگاه در جلسه کارگروه اشتغال قزوین در سال 91 مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه کارگروه اشتغال قزوین در سال 91 تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در جلسه کارگروه اشتغال قزوین که امروز با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های مجری طرح مشاغل خانگی در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین تشکیل شد،آخرین وضعیت ثبت اشتغال دستگاه‌ها در سامانه رصد اشتغال بررسی و میزان تحقق تعهدات هر دستگاه مورد بررسی قرار گرفت.

از سال 91 تاکنون مجموعا هفت هزار و 993 نفر متقاضی صدور مجوز مشاغل خانگی در سامانه مربوط ثبت نام کرده‌اند که 444 نفر تحت پوشش،هفت هزار و 439 نفر مستقل و مابقی متقاضیان پشتیبان حقیقی و حقوقی بوده‌اند.

از آغاز طرح مشاغل خانگی تاکنون حدود 18 هزار نفر در این زمینه ثبت نام کرده‌اند که پنج هزار نفر موفق به استفاده از تسهیلات بانکی شده‌اند.

طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با هدف شناسایی ظرفیت اشتغال این بخش و حمایت از آن حدود دو سال است که به تصویب رسیده و اجرا می‌شود.

بیش از 300 رشته از مشاغل خانگی در سامانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تعریف شده که واجدین شرایط می‌توانند تقاضای صدور مجوز این مشاغل را از دستگاه‌های اجرایی در منازل داشته باشند.

در مجموع 9 دستگاه مجری این طرح هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره)،بنیاد شهید،بهزیستی و صندوق مهر امام رضا (ع) از جمله دستگاه‌های حمایتی صادر کننده مجوزهای مشاغل خانگی هستند که می‌توانند در همه رشته‌های مشاغل خانگی ثبت نام کنند.

گفتنی است بسیاری از کشورهای پیشرفته با اجرای الگوی مشاغل خانگی توانسته‌اند تا از ظرفیت‌های این بخش در راستای کارآفرینی و افزایش تولید ناخالص ملی بهره‌مند شوند.

به عنوان نمونه 30 درصد تولید ناخالص چین در حوزه مشاغل خانگی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول