اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تعجیل کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل باید متوجه باشند که مردم ما صدقه نمی‌خواهند و در پرداخت تسهیلات نیز نباید برای آن‌ها منتی بگذارند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تعجیل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه اشتغال کمیته امداد امام‌ خمینی که در محل این نهاد برگزار شد با انتقاد از روند پرداخت‌های نامطلوب و در حد پایین برخی از بانک‌ها در حوزه مشاغل خانگی اظهار داشت: اینکه مدیر بانک یا مجموعه آن احساس کنند که با پرداخت تسهیلات از محل بیت‌المال منتی بر سر مردم می‌گذارند این رویه بسیار اشتباه است چراکه با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی آن هم با رقم کمتر از 5 میلیون تومان در حقیقت زمینه اشتغال مولد و تولید بارور فراهم می‌آید.

وی اهمیت این پرداخت‌های اندک و کارگشا را در رفع مشکلات مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: بانک‌های عامل موظف هستند تا پایان سال پرداختی خود را ادامه دهند و برای ما قابل قبول نیست که بانکی مدعی شود به دلیل حساب و کتاب پایان سال نمی‌تواند تسهیلاتی را پرداخت کند.

این مسئول در بررسی پرداختی بانک‌های عامل اظهار داشت: بانک سپه در حوزه مشاغل خانگی تنها یک مورد و در حوزه خود اشتغالی تنها پنج مورد پرداختی داشته که قرار شد تا پایان سال هر هفته 15 مورد را پرداخت کند تا رقم پرداختی به وضعیت مطلوبی برسد.

نیکزاد پرداختی بانک تجارت را در حوزه خود اشتغالی پنج مورد و مشاغل خانگی هفت مورد اعلام کرد و گفت: بانک تجارت نیز موظف شد هر ماه پنج مورد در حوزه خود اشتغالی و 25 مورد در حوزه مشاغل خانگی پرداختی داشته باشد.

استاندار اردبیل پرداختی بانک صادرات را نیز در حوزه خود اشتغالی 9 مورد و مشاغل خانگی 32 مورد اعلام کرد و گفت: قرار شد بانک صادرات نیز با تعیین شعبه پرونده‌های ارجاعی هر هفته به طور میانگین 10 مورد پرداختی داشته باشد.

وی در خصوص پرداختی بانک رفاه که رقمی در هفته‌های اخیر پرداختی نداشته است، اظهار داشت: در این زمینه به نظر می‌رسد بانک رفاه باید یا در پرداخت تعجیل کند و یا فعالیتش را تعطیل کند چراکه ما معتقد هستیم هر هفته بانک رفاه باید 10 مورد پرداخت در دو حوزه خود اشتغالی و مشاغل خانگی داشته باشد.

این مسئول، پرداختی بانک کشاورزی را نیز 45 مورد در حوزه مشاغل خانگی و 19 مورد در حوزه خود اشتغالی عنوان کرد و افزود: قرار است مجموعه بانک کشاورزی نیز در حوزه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی تا پایان سال در حوزه مشاغل خانگی 10 مورد و خود اشتغالی نیز 25 مورد پرداختی داشته باشد.

نیکزاد به مدیران بانک کشاورزی متذکر شد تا در پرداخت تسهیلات توسعه کشاورزی ویژه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی که حدود 500 پرونده را شامل می‌شود، تعجیل کند.

استاندار اردبیل پرداختی بانک ملی را نیز در دو هفته اخیر هشت مورد در مشاغل خانگی و هشت مورد در خود اشتغالی عنوان کرد و گفت: قرار شد بانک ملی نیز به تناسب جذب اعتبارات تا پایان سال پرداختی خود را قطع نکند.

وی در پایان سخنان خود خطاب به مدیران بانک مسکن و ملت نیز اعلام کرد: به هر طریق ممکن محدودیت‌ها و موانع پیش‌آمده را در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی برطرف کرده و با راهکار مناسب در حرکت‌بخشی به این حوزه دقت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/62001/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول