اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان راور خبر داد

جمع‌آوری صندوق‌های صدقه فاقد مجوز در راور

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: تمام صندوق‌های صدقه فاقد مجوز و نصب شده در خارج از شعاع 150 متری موسسات خیریه در راور جمع‌آوری می‌شوند.

جمع‌آوری صندوق‌های صدقه فاقد مجوز در راور

سیدمهدی قویدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور با اشاره به کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با تبیین این جرم و کلاهبرداری مبلغ قابل توجهی در شهرستان راور اظهار داشت: مهمترین اصلی که باید مد نظر مسئولان موسسات خیریه و مساجد قرار گیرد، قانون‌مداری، برنامه‌ریزی و ساماندهی امور است که برنامه‌ریزی در این زمینه باید فراگیر، دائمی و با نظارت ویژه باشد.

وی عنوان کرد: تمام صندوق‌های صدقه فاقد مجوز و نصب شده در خارج از شعاع 150 متری موسسات خیریه با نظارت کمیته امداد جمع‌آوری می‌شوند.

قویدل افزود: مشکلات موجود در این امر، ناشی از برخی سوء‌مدیریت‌ها است که بر اساس گزارشات واصله برخی افراد با سوء‌استفاده از اعتقادات دینی و مذهبی مردم شائبه‌هایی را در شهرستان به وجود آورده و تعدادی از نهادهای مهم و مذهبی را زیر سئوال برده‌اند و اتخاذ تدابیر در مورد دفع و رفع شبهاتی که توسط افرادی در این زمینه به وجود آمده امری ضروری و مهم است.

وی بیان کرد: تمام صندوق‌هایی که بدون مجوز و خارج از شعاع 150 متری موسسات خیریه نصب شده‌اند با نظارت کمیته امداد و طبق دستورالعمل‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

قویدل افزود: نصب و الصاق هر گونه شی و صندوق در معابر بدون اخذ مجوز ممنوع بوده و قابل پیگیری است و به موجب قانون، اخذ مجوز از شهرداری در تمام موارد مطروحه الزامی است.

وی تصریح کرد: افرادی که در سطح شهر به تکدی‌گری و کلاشی می‌پردازند، توسط نیروی انتظامی شناسایی، جمع‌آوری و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

قویدل تشکیل مرکز حمایت از بیماران خاص از سوی دستگاه‌های ذیربط در شهرستان راور ضروری است تا افراد نتوانند به بهانه بیماری از منازل، داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی اقدام به تکدی‌گری کنند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول