اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان اردبیل خبر داد

500 میلیارد تومان معوقه تسهیلات بانکی در اردبیل

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان اردبیل گفت: حدود 500 میلیارد تومان معوقات بانکی در استان اردبیل وجود دارد که در تلاش هستیم با همکاری بانک‌ها بدهکاران این معوقات را پرداخت کنند.

500 میلیارد تومان معوقه تسهیلات بانکی در اردبیل

علی کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما با پیگیری این موضوع و احصای افرادی که معوقه بانکی دارند به این نتیجه رسیدیم که در استان اردبیل حدوداً نزدیک به 500 میلیارد تومان تسهیلات معوقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه‌ای برای شناسایی و دادن اخطار به بدهکاران به همت بازرسی و مدیران بانکی شکل گرفته و ما به شبکه بانکی توصیه و پیشنهاد کردیم که از طریق راهکارهای قانونی نسبت به وصول معوقات اقدام کنند و وثایق را در صورت نیاز به اجرا بگذارند.

بازرس کل استان اردبیل یادآور شد: بسیاری از این تسهیلات به ویژه در سال‌های گذشته در قالب بنگاه‌های زود‌بازده به طرح‌هایی پرداخت شده که هیچ‌گونه توجیه اقتصادی و فنی نداشته و امروز نتیجه این کار غیر‌کارشناسی زیر سئوال رفتن بیت‌المال و معوقات سنگینی است که بانک‌ها گرفتار آن شده‌اند.

کرمی گفت: گاه در پرداخت این معوقات به دلیل آنکه تسهیلات بدون وثیقه پرداخت شده و یا وثیقه‌های کافی اخذ نشده است با مشکلاتی روبرو است که انتظار می‌رود با همراهی مدیران و مسئولان شبکه بانکی نسبت به باز پرداخت معوقات اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول همچنین بیان داشت: نظام اداری استان اردبیل جزو سالم‌ترین نظام‌های اداری کشور است که از مدیران توانمند و کار‌آمد بهره گرفته و زمینه ارتقای شایسته را فراهم کرده است.

بازرس کل استان اردبیل افزود: دستگاه‌های نظارتی در استان اعم از بازرسی، دیوان محاسبات، اداره کل اطلاعات و دیگر دستگاه‌های دخیل در این حوزه رویکردشان این است که سلامت اداری را ارتقا دهند، چرا که در سایه سلامت نظام اداری کار‌آمدی نظام محقق شده و به ثمر می‌نشیند.

کرمی تصریح کرد: بازرسی استان وظیفه دارد در مسیر کار‌آمد نشان دادن نظام اسلامی انجام وظیفه کند و جلوی هرگونه سوء جریان‌ها و فساد احتمالی را بگیرد، چرا که سلامت اداری قطعاً منجر به ارتقای نظام حاکمیتی و استقلال کشورمان شده و در این زمینه بسیاری از اهداف نیز محقق می‌شود.

به هیچ‌وجه دنبال مچ‌گیری نیستیم

وی با اعلام اینکه به هیچ‌وجه دنبال مچ‌گیری و برخورد سلبی نیستیم، ابراز داشت: ما معتقدیم مدیران کار‌آمد و متعهد باید حمایت شوند و دستگاه‌های اجرایی نیز در تحقق اهدافشان ضمن برطرف کردن معایب و مشکلات بستر رشد و تعالی را بیش از گذشته فراهم بیاورند.

بازرس کل استان اردبیل ادامه داد:‌ ما به هیچ‌وجه دنبال برخورد با مدیران دستگاه‌های اجرایی نیستیم، بلکه بیشترین تاکید ما در تقویت نظارت و بازرسی‌ها و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم است.

این مسئول عنوان کرد: ما با نظارت‌ها و بازرسی‌ها سعی داریم قبل از وقوع جرایم از آنها پیشگیری کنیم و منتظر نمی‌مانیم تا تخلفی صورت گیرد و سپس وارد صحنه شویم.

بازرس کل استان اردبیل گفت: پیشگیری از وقوع جرایم در حقیقت صیانت از مدیران کار‌آمدی است که سرمایه‌های نظام به شمار می‌روند.

کرمی افزود:‌ خوشبختانه در استان اردبیل سلامت نظام اداری حاکم است و ما جزو استان‌های برتر کشور هستیم که در این زمینه توانسته‌ایم اهداف و نیت‌هایمان را تحققی عینی بخشیم.

وی تاکید کرد:‌ البته مواردی نیز در این زمینه شناسایی و با آن برخورد شده ولی در اغلب موارد سعی کردیم با اقدامات پیشگیرانه جلوی هرگونه حرکت‌های نامناسب و خائنانه در نظام اداری را بگیریم.

بازرس کل استان اردبیل به همکاری و تعامل مثبت اکثر دستگاه‌های اجرایی استان با اداره بازرسی اشاره کرد و ادامه داد: ما در برخی از مسائل مجبور هستیم به خاطر انجام وظیفه و تکلیف ورود پیدا کرده و با مواردی که مطرح است برخورد کنیم.

کاهش ورودی پرونده‌های تخلف دستگاه‌های اجرایی

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آمار پرونده‌های وارده به بازرسی اردبیل اظهار داشت:‌ ما در سال گذشته 50 مورد بازرسی بر اساس برنامه‌ریزی مدون داشتیم که بیشتر این بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی بوده که با ارباب رجوع بیشتر در ارتباط هستند و یا اعتبار تملک دارایی آنها بیشتر است که بیشتر با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و خدمت‌‌رسانی مطلوب به مردم از این دستگاه‌ها بازرسی انجام شده و نظارت‌ها تقویت شده است.

پیشنهاد بازرسی کل یکی از استان‌های بزرگ از سوی سازمان بازرسی کل کشور

وی به اظهارات نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که رفتن بنده بنا به درخواست و اصرار خودم از دو سال پیش مطرح بوده و اخیراً نیز بازرسی کل یکی از استان‌های بزرگ کشور برای بنده پیشنهاد شد که به لحاظ بعد مسافت قبول نکردم که البته این کار بنا به پیشنهاد بنده صورت گرفته ولی اینکه نماینده‌ای بخواهد بنده را جابه‌جا کند صحت ندارد چرا که ما هر جا برویم با احساس مسئولیت سرباز ولایت هستیم و پیرموذن نماینده اردبیل باید بداند که اگر قرار است بنده بروم، سرباز ولایت دیگری جایگزین بنده خواهد شد.

کرمی با رد ادعای نماینده اردبیل که با رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص جابه‌جایی بنده ملاقاتی را داشته است، یادآور شد:‌ خود بنده مصر هستم بعد از هشت سال از این استان بروم و لازم نیست نماینده مجلس با برخی اقدامات نسنجیده بخواهد نسبت به جابه‌جایی یا عزل و نصب‌ها اقدام کند و در این زمینه ورود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: طبق ضوابط و مقررات اگر جابه‌جایی لازم باشد، صورت می‌گیرد و بنده به پیرموذن توصیه می‌کنم بهتر است بیشتر از آنکه به فکر عزل و نصب مدیران باشد وظیفه نمایندگی خود را انجام داده و برای آن وقت بگذارد که این امر بسیار اولی‌تر و سزاوار‌تر است.

بازرس کل استان اردبیل ادامه داد: هر وقت مدیران ارشد بازرسی مصلحت بدانند عزل و نصب‌ها را انجام می‌دهند و ضرورتی ندارد نماینده مجلس در این زمینه دخالتی داشته باشد که رئیس سازمان نیز هرگونه رایزنی با نماینده اردبیل را تکذیب کرده است.

کرمی ابراز داشت: سازمان بازرسی کل کشور یک سازمان عالی نظارتی و غیر‌سیاسی است و نماینده محترم باید بداند که در عزل و نصب‌های مدیران این سازمان هرگونه نفع سیاسی و یا دفع ضرر سیاسی موضوعاً منتفی است.

تقویت نظارت همگانی و بهره‌گیری از توان تشکل‌های مردم نهاد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت نظارت همگانی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در این زمینه اداره نظارت همگانی شکل گرفته و ما از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده می‌کنیم تا نیروهایی با عنوان بازرسان افتخاری بتوانند با استقرار در دستگاه‌های مختلف یاریگر ما باشند.

بازرس کل استان اردبیل با قدردانی از مدیران همراه و همسو با اهداف دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و نقد‌پذیر نیز خاطرنشان کرد: بنده از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و اداره کل اطلاعات استان و همچنین از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه‌پذیر که در بحث نظارت و بازرسی به صورت مستمر و دقیق دست ما را گرفته‌اند قدردانی و تشکر می‌کنم.

کرمی از مدیران اجرایی خواست زیر‌مجموعه‌های مربوط به حوزه بازرسی را حمایت و تقویت کنند و بحث خود کنترلی را جدی بگیرند تا میزان تخلفات به حداقل برسد.

وی بهترین نظارت‌ها را خود کنترلی و داشتن تقوا و خداترسی توصیف کرد و اظهار داشت: این خود بهترین عامل پیشگیری است.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول