اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش گچساران:

جشن تکلیف 500 دانش‌آموز دختر گچسارانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گچساران گفت: یکم اسفند و همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع)، جشن تکلیف 500 دانش‌آموز دختر گچسارانی برگزار می‌شود.

جشن تکلیف 500 دانش‌آموز دختر گچسارانی برگزار می‌شود

غلام‌عباس رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان بوده که از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که این جشن، جشن عبادت بوده و باید به نحو مطلوبی برگزار شود، ابراز داشت: آموزش مسایل اعتقادی و دینی پس از رسیدن به سن تکلیف از اهداف برگزاری این جشن است.

700 دانش‌آموز دختر گچسارانی به سن تکلیف رسیدند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گچساران افزود: ضرورت تقلید، رعایت حجاب، آموزش روابط محرم و نامحرم، آموزش قرآن، احترام به پدر و مادر و آموزش امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف برگزاری این جشن تکلیف است.

رحیمی بیان داشت: در گچساران افزون بر 700 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی به سن تکلیف رسیده‌اند که در مرحله اول و برای 500 دانش‌آموز 10 مدرسه شهری جشن عبادت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشن در روز اول اسفند و همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) و با حضور دانش‌آموزان و اولیا برگزار و طی آن 500 دانش‌آموز دختر این شهرستان ورود به سن تکلیف خود را جشن می‌گیرند.

رحیمی یادآور شد: این جشن از جمله جشن‌هایی بوده که در اذهان دانش‌آموزان باقی می‌ماند و اثر ماندگاری دارد.

وی با بیان این‌که خداوند خواهان رشد و سعادت ما است، مهم‌ترین راه رسیدن به سعادت را نماز عنوان کرد و گفت: در جشن تکلیف برای دانش‌آموزان اهمیت و لزوم اقامه نماز و عمل به دستورات الهی تبیین می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش گچساران مکان برگزاری جشن تکلیف 500 دانش‌آموز این شهرستان را سالن وحدت و یا سالن شرکت نفت اعلام کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده مدیران شهرستان و برخی مسئولان استانی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این جشن حضور دارند.

رحیمی یادآور شد: حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش گچساران برنامه‌های ویژه، متنوع و خاصی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است.

وی تهیه آلبوم عکس، اهدای لوح تقدیر و عکس دانش‌آموزان، اهدای بسته‌ فرهنگی را از جمله برنامه‌های جنبی جشن عبادت دانش‌آموزان گچساران برشمرد.

رحیمی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی و برپایی فرائض دینی در بین جوانان و نوجوانان است، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان و خانواده‌ها به این امر تأکید کرد.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول